waarom trekt mijn auto niet meer op als hij bij de 3000 touren komt?

ik was op snelweg ik reed ong 7 min lang 200 km per uur met afentoe remmen etc indien nodig en opeens wilde de auto niet sneller dan 130 bij de 3000 touren ik gaf vol gas en gebruikte ook nog de turbo maar de auto trok niet op even later gaf ik gas met de tempomat daarna lukte hij weer wel en kon ik normaal gas geven - auto is een bmw 320 d wat kan er mis zijn gegaan ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop niet in Nederland?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in duitsland :)

Het beste antwoord

Lijkt erop dat de Computer vond, dat de motor even moest afkoelen of zoiets dergelijks?

Elke auto heeft tegenwoordig erg veel "computer bemoeienis" blijkbaar had deze reden de boel (tijdelijk?) te begrenzen

Zijn er foutcodes opgeslagen? Dat is normaal gesproken het geval bij zo'n gebeurtenis; deze leiden je meestal ook naar het antwoord op deze vraag; het kunnen wel heel erg veel dingen zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dan zou het kunnen zijn dat je computer even gestoord was. Ik zou voor de zekerheid dit even bij een bmw garage uit laten lezen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Check de dieselfilters eens?