Klopt het dat een roetfilter het beter doet bij hoge toeren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
10.6K

Het beste antwoord

Voor het reinigen van de roetfilter zijn twee opties: ofwel een aantal kilometers tegen hoog toerental rijden ofwel de filter door een bedrijf laten demonteren die de filter zal reinigen door er gas of lucht tegen hoge temperatuur door te jagen. Om roet te verwijderen is immers een luchtstroom en voldoende warmte nodig. Beide opties zijn echter niet goed voor het milieu. Een hoog toerental betekent meer CO2-uitstoot en verbruik. Maar om te demonteren en te laten reinigen moet evengoed warmte gecreëerd worden. Warmte die er bovendien nog niet is (bij een draaiende motor is die er wel al), waardoor deze optie eigenlijk even slecht is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk! dank je