Mijn vdo autoradio is kapot, kan ik hem nog laten repareren of kan ik beter een nieuwe kopen?

Ik heb en vdo 1504 autoradio. De draaiknop voor het volume is kapot. Kan ik dit nog laten maken, of lopen de kosten zo hoog op dat ik beter een nieuwe kan halen. En kan je een losse autoradio halen, of moet je dan ook gelijk een nieuwe nemen (dus met inbouw in je auto)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
3K

Antwoorden (5)

Ik zou hem niet laten maken. Ik ga ervan uit dat het een 'simpele' radio/cd +mp3 combinatie is. Vdo is een goed en dus ook wat duurder merk. Als je al iemand of een bedrijf vindt die het voor je kan repareren, dan nog denk ik dat je goedkoper uitbent als je voor een nieuwe radio kiest. Misschien -als je een goedkoper merk neemt kun je voor het zelfde geld als van de VDO ook wel een radio halen waar bijvoorbeeld een ipod of een usb of een bluethooth aansluiting opzit.

Het inbouwen is heel eenvoudig. Je sluit de iso-stekker aan (afhankelijk van het merk van je auto zul je misschien nog een aparte verloopstekker nodig hebben) en je kunt hem zo in de slede klikken, in de meeste gevallen kun je dat prima zelf in elk geval.

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je draaiknop kapot is, ligt hij eraf of reageert ie niet goed meer? In het laatste geval kun je misschien wel geld besparen door even met bijvoorbeeld wat contactspray op je volumeknop te spuiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het kalf groter wordt dan de koe, zogezegd.
Meestal gat het van: opsturen, wachten,bellen, weer wachten, om vervolgens te horen te krijgen, dat het goedkoper is om een nieuwe te kopen.
Voor zo'n €125,- heb je al een hele goeie nieuwe en er zijn ook nog wel goedkopere.
jc54
13 jaar geleden
Hallo schijvvoud,
Ik zou het niet laten maken, die kosten zijn erg hoog.
Ik heb één gevonden voor 35 euro, aansluiten en je bent klaar .
Kijk even op Marktplaats> auto's diversen> dan tik je in het zoekgedeelte VDO 1504 en je ziet de advertentie.

Succes ,
Leonard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)
In reactie op geejeetje vermeld je:

De draaiknop ligt er helemaal af. Op zich doet de radio het verder prima.

Als de potmeter van je radio verder niet kapot is, kun je bij iedere elektronicazaak een nieuw volumeknopje kopen.
Dit zullen de kosten niet zijn en rechtvaardigt
een reparatie. Wanneer de potmeter defect is, moet je zelf bijzonder handig zijn om een nieuwe in te kunnen solderen. Zolang je dat zelf/vriend/kennis nog kan zullen de kosten nog meevallen. Ga je de reparatie uitbesteden, dan zullen de kosten niet meer in verhouding tot aanschaf van een nieuw apparaat staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De nieuwe generatie autoradio's (ook de goedkope) hebben tegenwoordig vaak een soundenhancing (exiter) aan boord.
Dat geeft -ook bij gebruik van minder goede luidsprekers of bij slechte akoestiek een veel "lekkerder 'geluid.
Zo een radio kun je al voor palweg 0 Euro aanschaffen en ze hebben meestal iso aansluiting, dus twee stekkers overzetten + antenneaansluiting en je weet niet wat je hoort.
Voor dat geld kun je je VDO niet eens laten repareren.
Moderne autoradio's kun je nauwelijks repareren, de smd onderdelen zijn veel te klein en het foutzoeken/ vervangen is ondoenlijk.
Reken daarbij 5--100 euro reparatieloon per uur en je beseft dat wecycle erg blij is met je oude radio.
Sorry dat ik geen beter alternatief kan geven.
Overigens heb ik heel wat autoradio's gerepareerd........

Toegevoegd na 1 minuut:
palweg 0 euro= pakweg 40 euro