Is er een automerk (of meerdere?) die qua betrouwbaarheid en kwaliteit (storingen en pech onderweg) achterblijft bij het gemiddelde?

Weet jij het antwoord?

/2500

Gemiddeld zijn dat de Japanners. Toegevoegd na 19 uur: ik heb inderdaad de vraag verkeerd begrepen. De japanners hebben gemiddeld de minste storingen. Gemiddeld hebben de oudere franse auto’s de meeste storingen. Blijkbaar mag je als kennispartner een vraag niet verkeerd begrijpen gezien de heftige reacties.

De Franse merken lijken mij eerder onbetrouwbaar: http://autoblog.nl.msn.com/archive/2008/10/15/top-5-betrouwbaar-niet-betrouwbaar

Is heel moeilijk te beantwoorden, maar franse auto's lijken wat vaker storingen te hebben. Ligt er ook aan og je een gewogen gemiddelde neemt. Zo zal aan maybach gemiddeld vaker in de garage staan omdat er maar zo'n 25 van rondrijden in Nederland. Je kan eens kijken op www.problemcar.nl. Dit is een forum waar vragen gesteld worden over reparaties. Het aantal vragen per merk zegt wel iets denk ik. Maar ook hier geldt: ovet 25 Maybachs zellen minder vragen gesteld worden dan over 250000 volkswagens. Toegevoegd na 1 minuut: Sorrie voor enkele kleine typefoutjes.... Dikke vingers :-)

De Engelse verzekeraar Warranty Direct heeft een top 100 met de meest betrouwbare auto’s van de afgelopen 10 jaar opgesteld. En jawel: Japan rules. De complete top 10 bestaan uit Japanse auto’s. Op nummer 13 vinden we de eerste Europeaan, de Jaguar X-type. De eerste Mercedes (SLK) staat op plaats 25 en de eerste Audi (A4) pas op plaats 30. Zij baseren deze lijst op een database met 55.000 auto van hun klanten in Engeland. De top 10 ziet er als volgt uit: 1 Honda Accord 2 Subaru Forester 3 Mazda MX-5 4 Mitsubishi Carisma 5 Toyota Yaris 6 Honda Civic 7 Nissan Almera 8 Honda CR-V 9 Toyota RAV4 10 Nissan Micra

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100