Is er een automerk (of meerdere?) die qua betrouwbaarheid en kwaliteit (storingen en pech onderweg) achterblijft bij het gemiddelde?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (4)

Gemiddeld zijn dat de Japanners.

Toegevoegd na 19 uur:
ik heb inderdaad de vraag verkeerd begrepen. De japanners hebben gemiddeld de minste storingen.
Gemiddeld hebben de oudere franse auto’s de meeste storingen.
Blijkbaar mag je als kennispartner een vraag niet verkeerd begrijpen gezien de heftige reacties.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fremar
12 jaar geleden
juist altijd geweten dat de Japanners het betrouwbaarst waren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, inderdaad!
Altijd Toyota gehad, haast nooit problemen mee gehad!
Toen 5 jaar een Peugeot gehad, altijd problemen!
Nu weer Toyota!:D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig hoort Skoda ook bij de betrouwbaarste merken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De japanners zijn wel goed hoor ik overal, dus ik heb ook mijn vraagtekens bij het antwoord van de ANWB. Ik heb de vraag toch wel duidelijk gesteld?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook van mij een min. De japanners die ik had waren allemaal stuk voor stuk betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb inderdaad de vraag verkeerd begrepen. De japanner hebben gemiddeld de minste storingen.
Gemiddeld hebben de oudere franse auto's de meeste storingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ANWBAutoteam: U mag Uw antwoord gewoon verwijderen hoor als U van mening bent dat Uw antwoord niet klopt.
Draagvlak heeft het zeker niet en is m.i. erg kort door de bocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het met iedereen eens hier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van een kennispartner verwacht ik wel dat hij beter antwoord en de vragen goed leest !!!
De Franse merken lijken mij eerder onbetrouwbaar:

http://autoblog.nl.msn.com/archive/2008/10/15/top-5-betrouwbaar-niet-betrouwbaar
fremar
12 jaar geleden
Is heel moeilijk te beantwoorden, maar franse auto's lijken wat vaker storingen te hebben. Ligt er ook aan og je een gewogen gemiddelde neemt. Zo zal aan maybach gemiddeld vaker in de garage staan omdat er maar zo'n 25 van rondrijden in Nederland. Je kan eens kijken op www.problemcar.nl. Dit is een forum waar vragen gesteld worden over reparaties. Het aantal vragen per merk zegt wel iets denk ik. Maar ook hier geldt: ovet 25 Maybachs zellen minder vragen gesteld worden dan over 250000 volkswagens.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorrie voor enkele kleine typefoutjes.... Dikke vingers :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Engelse verzekeraar Warranty Direct heeft een top 100 met de meest betrouwbare auto’s van de afgelopen 10 jaar opgesteld. En jawel: Japan rules. De complete top 10 bestaan uit Japanse auto’s.
Op nummer 13 vinden we de eerste Europeaan, de Jaguar X-type. De eerste Mercedes (SLK) staat op plaats 25 en de eerste Audi (A4) pas op plaats 30.

Zij baseren deze lijst op een database met 55.000 auto van hun klanten in Engeland. De top 10 ziet er als volgt uit:

1 Honda Accord
2 Subaru Forester
3 Mazda MX-5
4 Mitsubishi Carisma
5 Toyota Yaris
6 Honda Civic
7 Nissan Almera
8 Honda CR-V
9 Toyota RAV4
10 Nissan Micra