Voorbumper audi met diepe grille plaatsen op een audi met geen diepe grille???

Ik ben al een tijdje opzoek naar een audi, nu heb ik er 1 gevonden maar deze heeft bij de voorbumper geen diepe grille en ik vindt een diepe grille nou net zo mooi..

Is het dus mogelijk om een voorbumper met diepe grille te monteren op een audi zonder diepe grille.

Ik snap dat dit best verwarrend kan zijn dus ik heb als bijlage twee foto's bijgevoegd de blauwe heeft dus geen diepe grille en de zwarte heeft dat wel, is de bumper van de zwarte audi dus te monteren op de blauwe audi?

En zoja, hoe kan ik daar aankomen en wat gaat dit ongeveer kosten ?

Mvg en bedankt

Jeffrey

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Nee, die onderdelen zullen niet passen waardoor je erin moet gaan zagen om alles passend te krijgen. Daar zullen weinig dealers aan beginnen of heel duur zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als Audifan heb ik op een forum (audiforum.nl of cleaned.be) wel eens zo'n conversie gezien. Als je de neus van een B7 (modelcode van het nieuwere type) op een B6-model wil zetten, zul je bumper, motorkap en zijschermen geheel/gedeeltelijk moeten vervangen en pas moeten maken.

Als je handig bent (lees: kunt lassen en plaatwerken) zou je het zelf kunnen doen. Als je het moet laten doen: doorsparen voor het B7 model.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk is het antwoord al gegeven en een alternatief zou nog kunnen zijn dat je een hele andere gril en bumper neemt. Wat ik persoonlijk ook erg mooi vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo Jeffers,
Er zal ongetwijfeld een bumper zijn die de "diepe"grille voor jou audi nabootst zonder teveel aanpassingen zoals nieuwe motorkap/ schermen etc.

Ik heb nog niet zo lang geleden op mijn werk een audi TT zo'n diepe grille gegeven.
De bumper (polyester) kwam bij www.autostyle.nl vandaan, wellicht hebben zij voor jou Audi ook een alternatief !

De kosten van deze bumper was €249,- exclusief het spuiten.

Succes ermee,
Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien de eenvoudigste/goedkoopste optie: simuleren. Als je het middendeel van de bumper donkerder spuit en de randen voorziet van chromen strips lijkt het net of de grille doorloopt. Eventueel kun je het effect vergroten door de nummerplaat naar de zijkant te verplaatsen (zoals bijvoorbeeld bij verschillende Alfa-modellen).