ABS ook wel Anti Blokker Systeem zal ook werken wanneer je achteruit rijdt, het herkent namelijk geen voor- of achteruit rijdende beweging. De sensor meet namelijk alleen of de wielen dreigen te blokkeren. Over het algemeen rijdt je rustig achter uit en zullen je wielen nooit blokkeren omdat je niet zeer krachtig hoeft te remmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, als je snelheid hoog genoeg is wel. De ABS sensoren geven een bloksignaal en dat maakt niet uit of een wiel vooruit of achteruit draait. Wel is er een snelheidslimiet ingebouwd van ongeveer 6 km. per uur. Beneden deze snelheid werkt ABS niet, anders zou je een auto nooit helemaal tot stilstand kunnen remmen.
jc54