Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Diesel auto kopen met wegen belasting onder de 250,- ?

Hallo, ik wil een Diesel auto kopen met een belasting onder de 250,- per kwartaal.

Zoek een Duitse auto, Volkswagen, BMW, Mercedes of Opel en Seat mag er ook wezen.

Het gaat om een normale persoonswagen.
Zoals Golf 4/5 of BMW 3-Serie.

Bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
613

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

De hoogte van de wegenbelasting is afhankelijk van:
1) soort brandstof
2) provincie
3) gewicht van de auto
Zie link voor de berekening

Wil je ongeveer maximaal 250 per kwartaal betalen dan wordt de maximale gewicht klasse 1051 t/m 1150 (zit je wel op en net boven de 250)

Ik zou zeggen zoek uit wat de gewicht van de auto is en bereken de wegenbelasting.

Toegevoegd na 6 minuten:
Vb nieuwe golf diesel weegt ongeveer 1214 kg

Toegevoegd na 12 minuten:
Zelf heb ik een nieuwe opel astra sports tourer benzine weegt 1337 kg.

Toegevoegd na 2 uur:
Maar buiten je vraag om de wegenbelasting is niet de enige kostenpost. Autokosten zijn opgebouwd uit:
1) afschrijving
2) brandstof
3) onderhoudskosten/reparaties
4) verzekering
5) wegenbelasting
6) rente
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is een volkswagen polo een optie!

Die zit aan wegenbelasting in jouw prijs!

Een golf of bmw op diesel zul je echt niet vinden onder de 250 euro wegenbelasting per kwartaal!

http://www.autotrader.nl/auto/volkswagen/andelst/45jgv/volkswagen-polo-14-tdi-optive/detail/?zoekopdracht=volkswagen-polo&trefwoord=diesel%20motor
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals bovengenoemd vermeld is de wegenbelasting afhankelijk van enkele factoren. Maar een Corsa, een Mercedes A klasse en een polo behoren allemaal tot de mogelijkheden.

Ik zelf heb een A3 diesel. Deze is helaas 10 kg te zwaar voor deze categorie maar er zullen ongetwijfeld modellen zijn van de A3 die ook in dit segment passen.
Mocht je een auto op het oog hebben bij iedere auto moet je letten op enkele factoren, dit kun je natuurlijk ook op GV zetten, zo zou ik je kunnen adviseren over evt een A3
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding