Welke auto rijdt zuinig en goedkoop in aanschaf?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
Cryofiel
14 jaar geleden
Een Batavus. ;-)

Het beste antwoord

Toyota Yaris
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een trapauto;-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daihatzu Cuore, Suzuki Alto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gdanonym;

Om hier een goed antwoord op te kunnen geven moet je eerste weten waar de auto aan moet voldoen, wat je bereid bent uit te geven en wat je met die auto wilt gaan doen.
Zuinigheid van een auto kun je niet enkel uit de cijfertjes in de folder opmaken. Het hangt sterk af van de rijstijl van de bestuurder en de soort ritten en afstanden die worden gemaakt; veel stadsverkeer bijvoorbeeld betekent dat je de opgegeven cijfers wel kunt vergeten terwijl veel lange afstanden ervoor kunnen zorgen dat je juist weer zuiniger kan rijden dan wordt opgegeven. Bedenk ook dat een auto waarin je met zijn tweëen zit in feite de helft zuiniger is dan een met slechts een persoon erin.
In het totale onkostenplaatje van een auto is het bedrag dat je aan brandstof kwijt bent trouwens van tamelijk klein belang als je kijkt naar wat met name afschrijving, verzekering en onderhoud (incl. slijtage) kosten. Zeker als je niet zo heel veel kilometers per jaar maakt. Hetzelfde geldt in zekere zin ook voor de aanschaf; een waardevaste auto die wat meer in aanschaf kost kan op de lange termijn minder kosten dan een op het eerste gezicht goedkopere. Welke auto je dus het beste kan kopen hangt dus wat mij betreft eerder af van wat je verder van een auto verwacht qua ruimte, comfort, bruikbaarheid, weggedrag, veiligheid en noem maar op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toyota Aygo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nissan Pixo - heb hem nu 2 maanden, en ben er super-enthousiast over - nog nooit een auto gehad met zo'n kleine draaicirkel - geweldig voor dat hele kleine parkeerplekkie, waar iedereen langsrijdt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toyota IQ
Nissan Micra
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een trap auto zuinig en goedkoop