kan een airbag ook open gaan, wanneer je een noodstop maakt, of moet je ergens tegenaan botsen waardoor deze opengaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Auto's
2.2K

Het beste antwoord

airbag gaan alleen maar af bij minimaal 12meter per seconde vertraging ?
12meter per seconde is +-43km

oftewel jij rijd 50 kilometer per uur en staat ineens stil
met remmen gaat dat niet wel met een botsing
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

aleen als je een ongeluk maakt of ergens tegenaan botst
dan gaat hij ook open (ook niet altijd)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is mag de airbag niet open gaan bij een noodstop
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal gaan ze pas open bij een botsing, ze horen niet open te gaan bij een noodstop. Als dit wel het geval is dan is de sensor defect en moet je naar de garage.
Het kan wel eens gebeuren dat het met een zachte botsing ook open gaan maar dit is zeldzaam, volgens mij hoort dit pas bij ongeveer 25 km/h te gaan