Kan je een tellerplaat van de auto vervangen door een tweedehandse van de sloop?

Bij onze seat cordoba valt vaak de toerenteller en de benzine meter uit na een aantal meppen erop te hebben gegeven doet hij het weer, maar dit moeten we vaak herhalen en nu valt af en toe het licht dan de tellers ook uit. Maar kan je deze gewoon vervangen door een andere, aangezien er ook de kilometerstand op staat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ja dat kan moet je wel je huidige kilometer onthouden. Als je de nieuwe geïnstalleerd hebt even aan een boutje onder de kilometer teller draaien naar je vorige kilometerstand en klaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je er klappen op moet geven om 'm weer te laten werken, lijkt dat op slechte contact verbindingen! Als je (makkelijk) bij de stekker(s) kunt komen die teller ingaan, is inspuiten met wat WD40 misschien een goedkope en doeltreffende oplossing...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een kilometerteller is niet verplicht,
een snelheidsmeter wel. Dus vervangen mag gewoon.

Het enige wat niet mag is bewust een andere kilometerstand opgeven bij verkoop, dat zou fraude zijn.

Bij een nieuwere auto zou ik de kilometerstand van de nieuwe teller hetzelfde laten zetten als de oude.
Bij een auto die nog maar weinig waard is, maakt het niet uit.