Kan een autoschadebedrijf mijn auto weigeren?

Vandaag kwam een onderbuurvrouw mijn kantoorpand in gelopen met de mededeling dat ze met in parkeren tegen mijn geparkeerde en reeds verlaten auto aan was gereden. Ik ben gaan kijken en er zit schade aan de linkerzijde van mijn bumper. We hebben de formulieren ingevuld en vanmiddag ben ik naar een autoschadebedrijf gereden. Hier kreeg ik te horen dat de expert dit niet in behandeling gaat nemen, omdat mijn bumper al beschadigd is. De blanke lak heeft op een paar plekjes los gelaten en hierdoor wil hij er niks aan doen. Mijn tussenpersoon van de verzekering was helaas niet bereikbaar. Weten jullie of dit zo maar kan en nog belangrijker: wat kan ik hier nog mee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (2)

Uiteraard mag een bedrijf hou weigeren, zeker als ze vermoedde dat er fraude in het spel is.

Het enigste wat je kan doen is contact op neen met je tussenpersoon of de verzekeringsmaatschappij op en leg het geheel voor, wees eerlijk.

Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom denk je dat ze fraude vermoeddeN ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het niet de eerste keer is dat er een kennis van een persoon een zogenaamd ongeval op papier zetten terwijl er nooit iets gebeurd is.
Hallo Veldmuis,

Nee dit mag hij niet weigeren !
De schade die gemaakt is moet vergoed worden,ook al zit er meer schade aan de bumper (die niet vergoed word)
Ik werk zelf in de autoschade en maak vaak mee dat ik een lichte kras in de bumper moet herstellen en oude schade niet.
Vaak kun je dan met een beetje bijbetaling de bumper helemaal weer netjes laten maken.
Als de blanke lak loslaat zoals je schreef is het misschien nog garantie van een vorige schade (kijk dat even na) want meestal word er 4 jaar garantie gegeven op de reparatie

Succes ermee,
Leonard
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sedert wanneer is een bedrijf verplicht elkeen tot klant te nemen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat hier om een verhaalbare schade bij de verzekering. Een autoschadebedrijf werkt voor verzekeringsmaatschappijen, en zo is het meestal een "gestuurde" schade .
De schade-expert zal dus ten alle tijde komen kijken, of er gaan foto's naar zijn box, en zal de schade beoordelen.
De blanke lak die loslaat kijkt hij niet naar, puur naar de aangebrachte schade. Het bedrijf mag iemand wel weigeren bij de normale particulier die b.v met een zelfgeschuurde auto komt, of een auto met veel roest etc waar het bedrijf geen interesse in heeft. Ze zullen de vraagsteller zeker niet van fraude verdenken, de onderbuurvrouw is immers de schade komen melden en ze hebben het schadeformulier ingevuld. m.v.g Leonard