houdbaarheid benzine euro 95

de benzine is ongeveer 3jaar uit

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Antwoorden (3)

Gewoon vermengen met nieuwe benzine en tuffen maar :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegenwoordig is de benzine niet meer wat het geweest is.
De brandbare stoffen zijn dusdanig vermindert ivm het milieu dat benzine nog maar relatief kort houdbaar is, een tankje benzine welke een winterperiode (oktober tot mei) in de schuur staat is eigenlijk al niet meer bruikbaar.
Vermengen met nieuwe benzine kan wel maar kan ook schadelijk zijn voor de motor doordat de benzine niet volledig verbrand.

Er is wel benzine verkrijgbaar die langdurig houdbaar is deze kun je bijvoorbeeld krijgen bij landbouwmechanica bedrijven die het verkopen voor kettingzagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ van mij! Na een jaar stilstand stink het behoorlijk uit de tank van mijn motor. Snel eruit halen dus! (ieuw bah.. met het slangetje erin.. zuigen maar..)
Pak de slang maar en begin maar met zuigen.. Neem geen risico met de benzine van tegenwoordig, als het ouder dan een jaar is. Je benzinefilter kan er behoorlijk verstopt van raken, en vaak is de klus om het filter te vervangen veel lastiger dan om even de benzine eruit te halen.