Waarvoor dient de cylinder-koppeling en hoe is juist de werking? En wanneer de cylinder-koppeling kapot is, sta je dan voor grote reparatiekosten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is een cilinder-koppeling ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je de koppelingscilinder?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou maar afwachten tot de vraag toegelicht wordt want hier kunnen wij niet veel mee

Antwoorden (4)

Ik denk dat je de cilinderkop van de motor van je auto bedoelt.

De cilinderkop is het bovenste gedeelte van het motorblok. Vervangen of repareren kan aardig in de papieren lopen. Wanneer je alleen een lekke koppakking hebt, kan het meevallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt de koppelingscilinder!

Het is geen dure reparatie.

De koppelingscilinder zorgt voor een gelijkmatige beweging van koppelen en ontkoppelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk bedoel je de koppelingscilinder. Die kan buiten en binnen in de bak zitten. Als het de cilinder in de bak is, ben je wat kosten betreft wat verder van huis. Reken op minimaal 600 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voor de koppeling cilinder zijn ook revisie setjes op de markt.maar er zijn ook garages die liever een nieuwe verkopen.Informeer maar eens bij een goede auto -onderdelen shop