Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Volkswagen Polo uit 99

Iemand toevallig ervaring met een lekkage in een Volkswagen Polo van 99 waarvan de mat onder de bijrijders kant ook nat is.
Het vilt op de bodem is zeiknat, al helemaal droog gestookt, probleem blijft terug komen met veel regenval.
Probleem is regenwater. Het komt niet van onder het dashboard vandaan. Verder heb ik de rubberdoppen aan onderkant van de auto afgekit met dakleerkit in de hoop dat dat zou helpen, ook niet.....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Kijk eens of je deur rubbers aan de onderkant nog heel zijn. Ik heb dit probleem ook gehad met mijn peugeot 306
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken het probleem vanuit de golf, onder de motorkap zit een rooster (bijrijderskant) wat lucht kan aanzuigen voor de blower in de auto. Door een heel klein scheurtje in het kunstof druppelde het water van buiten naar binnen en veroorzaakte dezelfde klachten. Alles is goed weg te halen om te controleren en met een klein beetje siliconen was alles weer waterdicht. Hoop dat je hier iets mee kan al is het maar om te controleren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Enkele mogelijkheden zijn: deurrubbers, waterkeringen achter deurpanelen, afvoer kachelbak verstopt, voorruit ^lr
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met respect voor alle antwoorden die zijn gegeven, Blijft het gokken. Als het het één niet is, kan het het ander wel zijn. Ik ga voor de systematische opsporing van de lekkage om vervolgens het probleem aan te pakken en...te verhelpen. Eerst wil je natuurlijk weten waar het water vandaan komt.
Dit doe je door het gebied rondom te bestrooien met talkpoeder. Het schutbord, het oplopende deel onder het dashboard niet vergeten.Eventueel zou je de matten kunnen verwijderen. Bij een lekkage laat het water een streep na op het talkpoeder en weet je in welk gebied je het moet zoeken.
Afhankelijk vanwaar je de lekkage nu 'ziet' kun je nu gericht te werk gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie tip ! +je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de rubbers in de bodem altijd openlaten!
dit zijn afwaterings rubbers.
daar zal nooit water door omhoog komen,ook niet als je door een plas rijd.
kan dus gewoon een condens probleem zijn omdat het overtollige vocht niet weg kan lopen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding