VW Lupo 3L start niet, wat nu?

Van het ene op het andere moment start mijn auto niet meer. Net mee gereden, even uitgestapt, tien minuten later wilde ik starten en weer op pad gaan en de auto deed niets meer.

Er zit een nieuwe accu in, nieuwe dynamo, relais 109 is nagekeken. De auto maakt het zoemende geluid als de deur opengaat. Alle lampjes branden, radio doet het gewoon.

Iemand enig idee??

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
2.1K

Antwoorden (1)

Dat zoemend geluid is vreemd.

Als de auto al flink wat kilometers op de teller heeft, 175.000 - 200.000 of meer,
dan kunnen de koolborstels van de startmotor versleten zijn.
Het anker van de startmotor krijgt dan geen stroom en draait niet rond, zodat de auto niet start ondanks dat de accu vol is .
Edraket