Kan ik hier bestuurders van links verwachten?

Kan ik bij dit bord bestuurders van links verwachten?
Vraag van mijn theorie-examen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Auto's
8.5K

Antwoorden (1)

Ja, dat kan zeker!

Dit bord betekent dat de verplichte rijrichting (voor jou) hier rechts(af) is. Auto's en andere bestuurders die zich al op de weg die jij op gaat rijden bevinden, komen (dus) van links. Je zou hier linksaf kunnen gaan (want daar is wel een rijbaan), maar dat mag je niet.

Zo'n bord wordt geplaatst op plekken waar men in theorie verschillende richtingen op kan gaan, maar waar maar één rijrichting (in dit geval rechts(af)) is toegestaan.
...
Dit is overigens officieel verkeersbord C04: Eenrichtingsweg.
Toegevoegd op 11 juli 2018 14:38: tekst