Wat doet een ambulance met zwaailicht als hij zelf een ongeluk krijgt??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor jullie antwoorden!

Antwoorden (3)

Stoppen, de politie bellen en een andere ambulance in laten zetten. Doorrijden mogen ze nooit na een ongeluk, het kan ook nog eens gevaarlijk zijn, gezien de ambulance moet worden gecontroleerd en onveilig zou kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
+ goed antwoord
Ik neem aan dat als de ambulance op een gevaarlijk punt staat, en door de schade kan de ambulance niet verplaatst worden, maar de zwaailichten werken nog wel, dat hij deze zal aanzetten. Ter voorkoming dat iemand anders er bovenop knalt.

Ik heb een keer een kleine aanrijding gezien met een ambulance: ambulance rijdt met toeters en bellen stapvoets door het rode licht, maar een auto met (natuurlijk ;-)) een vrouw erin rijdt gewoon langzaam door, totdat het bumper tegen bumper wordt.
De zwaailichten en sirene gingen toen wel uit, en er kwam politie bij.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog niet als staat de ambulance in de spits op de middelste rijstrook van de A2 dan nog mag hij het blauwe zwaailicht niet aanzetten als daarvoor geen opdracht voor gegeven is vanuit de alarmcentrale.
walter
12 jaar geleden
Okee, maar als hij daar gevaarlijk staat, grote kans dat hij vraagt om toestemming, en misschien ook wel krijgt. Als het NIET aandoen een gevaar oplevert, lijkt het me duidelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook dan zal de centrale geen toestemming (mogen) geven, in deze volstaat overigens de belijning op het voertuig en het gebruik van de geel waarschuwingsverlichting die ook op het voertuig aanwezig is,
Doorijden! Dat zieg iek met mijn ogin