Wat is het verschil tussen mannen- en vrouwenauto's?

Veiligheid, de grootte van de koplampen en de chassisrondingen bijvoorbeeld

Pure beeldvorming trouwens, deze plaatjes

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Ik heb een keer een auto gekocht waarvan mijn zoons gelijk riepen "Mam je denkt toch niet dat we daarin mee gaan"
Maar ja nood breekt wet.....Dus werd de vrouwen auto ook gebruikt door de mannen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Niet echt een antwoord op je vraag eigenlijk :) Maar moest er gelijk aan denken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

mannen auto`s zijn vaak stoer en robuust
Vrouwen auto`s zijn vaak sjiek en moeten klasse uitstralen.
Mist je dat allemaal kan betalen natuurlijk want er hangt wel een prijs kaartje aan!!!!

en dan heb je ook nog een auto voor het hele gezin die moet gewoon veilig zijn!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Auto´s waar mannen niet in durven te rijden, zijn vrouwenauto´s... Zo simpel is dat...

En het kan alles zijn, waarom dat zo is, maar de enige reden is: Als mannen er niet in durven te rijden...

En dan heb ik het over echte mannen, mietjes durven wel in vrouwenauto´s te rijden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vrouwenauto's moeten vooral praktisch zijn : er moet van alles inpassen (kinderen, boodschappen, sportspullen, tuinplanten, af en toe een fiets-met-lekke-band, de hond natuurlijk, alles wat je nodig hebt voor een dagje 'strand'), en vooral : hij moet het, na vullen met benzine, gewoon 'doen'. Een leuk kleurtje is niet verkeerd, maar dat komt vaak op het 2e plan - bij een 2e-handse kan je nou eenmaal niet kiezen. En je moet hem in de kleinste plekjes kunnen inparkeren, want slepen met al die benodigdheden is nou eenmaal geen feest, vooral niet als het regent en waait, en je tóch al handen te kort komt.

Mannenauto's moeten vooral iets vertellen : hoe flitsend de bestuurder is, of hoe sportief, of hoe rijk, hoe alternatief-denkend, hoe 'sexy', hoezeer gezinsman (als er plakplaatjes en kinderzitjes in zitten), hoe veel hij van muziek houdt (aantal zichtbare speakers, en hoeveelheid geluid die door de isolatie van dichte deuren en ramen naar buiten dreunt)
Er gezellig technisch aan knutselen is een uitdaging, en verdient nadien een uitgezakt op de bank genoten biertje, en hij moet 'stem', 'smoel' en 'kleur' hebben, vooral geen 'kleurtje'....
Als hij geparkeerd staat, moet iedere voorbijganger aan zijn belijning kunnen zien, dat dit de auto van een '......'-man is...

Uitgesproken cliché- verhaaltje, natuurlijk, maar leuk om even bij stil te staan....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo lekker typisch neergezet, maar het klopt vaak wel! +1
o wat erg..maar ja, er zijn inderdaad velen die zo denken..vrouwen-auto's zijn vooral auto's die makkelijk te parkeren zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die MarieAnne;

Het feit dat de autokeuze bij mannen en vrouwen specifieke kenmerken vertoont zegt meer over hun beweegredenen dan over de auto. Hoewel ik zelf in een auto rijdt die door veel mensen als typisch mannelijk (of zelfs macho) wordt bestempeld rij ik net zo graag en zonder bezwaar in die van mijn vrouw, die meestal als een typisch vrouwenautootje wordt gezien. Een man die niet in een bepaalde auto stapt omdat die niet mannelijk genoeg is heeft pas een imagoprobleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In een onderzoekje jaren geleden kozen veel vrouwen voor een SUV , een grote hoge terreinwagen, zodat ze respect zouden krijgen van medegebruikers en zich veilig zouden voelen.

Mannen willen exact hetzelfde...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens sommigen is een gele Ka besist geen mannenauto!
Voor mij is er geen enkel verschil in auto's, je moet gewoon rijden in die auto,die je leuk en betaalbaar vindt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net als bij kleding, schoenen, telefoons enz. enz. zijn er in alle produktgroepen artikelen die toegespitst zijn op mannen, en op vrouwen. Zo ook bij auto's!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn geen mannen- of vrouwenauto's. Vrouwen rijden in alle auto's. Er zijn wel auto's waar mannen niet in gezien willen worden. Die zijn te klein, hebben te ronde vormen of hebben een te zoete kleur.
Er zijn wel typische auto's waar vooral mannen in rijden. Daar moet vaak iets anders gecompenseerd worden, denk ik dan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een goed voorbeeld:
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Voornamelijk de grootte, Vrouwenauto´s zijn kleiner.