Hoe voorkom je dat je autoruiten beslaan?

Mijn autoramen beslaan met dit regenachtige weer erg snel (de binnenkant). Hoe voorkom je dit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.2K

Antwoorden (7)

frisse lucht binnen late dmv beluchting/verwarming installatie en/of gewoon raam op een kiertje.

Toegevoegd na 1 minuut:
in principe is de oorzaak dat de luchtvochtigheid in je auto hoog is/wordt en je achterruiten koud zijn. Dus verwarming aan en raampje open of airco, als je die hebt voluit aanzetten, want die haalt vocht uit lucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je auto even warm laten worden dus de verwarming hoog zetten ,je wil altijd meteen weg rijden.Even wachten met rijden .Als het warm is de blower op de hoogste stand zetten.Dan trekt het zo weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het in je auto hebt: de airco aanzetten.
Heb je die niet, dan inderdaad een raampje op een kier.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat ook goed helpt is je ramen goed schoonmaken met veel (bijvoorbeeld) dreft afwasmiddel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds een jaar heb ik en auto met airco, tot mijn grote schrik reed ik plotseling een hevige regenbui in waarbij mijn ruiten direct beslagen waren.
Normaal zet ik direct mijn verwarming op hoog, maar dat hielp niet voldoende.
Later las ik in het boekje, dat je beter zomer en winter je airco aan kon zetten om geen condens op je voorraam te krijgen en dat was ook zo!!
Wel een beetje veel krom, want een airco kost extra brandstof.
Een doekje met een beetje afwasmiddel er op werkt ook prima, alleen in het donker zie je het een beetje.
En als je het onderweg ineens nodig hebt, dan staat het natuurlijk thuis in de keuken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bij mij het beste resultaat geeft is dit; ramen rondom dicht, airco uit, verwarming voluit en de eerste minuten geen vochtige koude buitenlucht aan laten zuigen, maar de interieurlucht laten circuleren.

Toegevoegd na 13 minuten:
Naar het schijnt wil het ook wel eens helpen een dichtgeknoopte panty, gevuld met kattenbakkorrels, onder de voorstoelen te leggen. Die absorberen het vocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon dat knopje met die auto met een pijl in de auto en een met de pijl van binnen naar buiten op de naar buiten stand zetten dat er ''schone'' lucht van buiten komt naar binnen en de ''vochtige '' lucht van binnen naar buiten dan conderseerd het niet meer op de binnenkant van de ruit maar de vocht die je uitademd gaat dan naar buiten en dat wat al op de ruit zit verdampt er gaat ook naar buiten met warme lucht gaat dit nog iets sneller maar niet vergeten dat de lucht opwarmt met de warmte die de motor afgeeft dus wel eerst de motor warm laten lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan niet, het is een natuurwet die dat veroorzaakt... Het beginsel van Watt... Als we dat allemaal zouden afschaffen dan beslaan de autoruiten niet meer... Maar dat gaat niet...

Condens ontstaat daar in een afgesloten ruimte waar de temperatuur het laagst is... Dat is het beginsel van Watt... En dat is zo en blijft zo... Niets aan te doen...

Wat je wel kunt doen is de airco aanzetten...