Wat kan ik doen als ik in paniek geraak bij het auto rijden?

Ik ben soms bang om mijn snelheid te rijden vooral als het druk wordt, dan geraak ik in paniek en maak ik fouten.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Auto's
2.7K

Antwoorden (1)

Het klinkt als of je nog niet klaar bent om zelfstandig de weg op te gaan.
Heb je net je rijbewijs dan zal je veel moeten oefenen op stillere straten. Oefening baart kunst is een gezegde dat waar is. Hoe vaker je iets doet hoe minder moeilijk het wordt en ook hoe normaler het wordt : het is niet nieuw meer dus gaat het soepeler - soms zelfs zonder nadenken.
Bedoel je 50km met snelheid? of op de grote weg bv 100?
Als je echt in paniek raakt is er een oplossing voor : neem nog wat rijlessen. Naast een instructeur die meedenkt en ook reageert (remt / gas geeft) kan jij je veel zekerder voelen : Geen Paniek, het is niet nodig er is hulp nabij.

Antwoord: Ondanks het al hebben van een rijbewijs moet je nog veel leren.

Advies: neem nog een aantal rijlessen met een goede rijinstructeur. Er zijn overigens ook rijscholen voor angstige chauffeurs, mogelijk is dat beter voor jou.
Succes Demi!