Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is dit voor een stekkerdoos op mijn auto? (om een aanhangwagen elektronisch te koppelen)

Ik heb even een foto gemaakt van de stekkerdoos op mijn vw golf 4. De aanhangwagens die ik ken en gebruik hebben namelijk allemaal een 7 polige stekker. Ik heb deze variant nog nooit gezien. Waar word deze voor gebruikt? en is het mogelijk om er een verloopstuk of iets dergelijks voor te kopen zodat ik wel de normale stekkers kan gebruiken? alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er bestaan twee standaarden, 7 polig en 13 polig.

hier kan je de details lezen http://members.chello.nl/a.galen4/index_bestanden/Page840.htm
en er zijn inderdaad verloopstekkers te krijgen bij bijvoorbeeld de kwikfit en zo.
(Lees meer...)
itsme
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit is een nieuwe uitvoering. Heeft jouw AHW het oude model … altijd handig om een verloopstekker te kopen zoals bij Halfords.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongeveer 5 euro
Dit is een Jaeger, 13 polige stekker.

Er zijn verloopstekker te koop. Zie de onderste link.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Het is een Jaeger contactdoos, deze stekkers worden veel gebruikt op Duitse caravans. Op zich is het een heel mooi systeem want de stekker heeft een bajonetsluiting en zit dus erg goed vast.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7-Polige aansluiting vervangen door 13-polig
De 13-polige stekker heeft de vertrouwde 7-polige aansluiting inmiddels naar de achtergrond verdreven. Je vindt hem nog wel op fietsendragers voor de trekhaak, op aanhangwagentjes en natuurlijk op oudere caravans. Op nieuw gemonteerde trekhaken zal standaard een 13-polige stekkerdoos worden gemonteerd van het merk Jaeger of West (Multicon).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding