Plotseling licht het lampje op dat er iets is met het ABS systeem van mijn auto, maar er zit geen ABS systeem op. Hoe kan dat?

De boordcomputer geeft niet aan dat er een fout in het elektronisch systeem is. De garage houder stelt voor om het lampje dan maar te verwijderen.
Mijn auto remt als voorheen, dus geen probleem.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Het beste antwoord

Het lampje eruit draaien is de makkelijkste en goedkoopste oplossing van het probleem.

Ergens in de auto maakt er een kabeltje kortsluiting, hierdoor gaat het lampje branden, door het verwijderen van het lampje wordt ook de stroom van het kabeltje gehaald en kan er ook geen kortsluiting meer ontstaan.

De beschadigde kabel opsporen kan dagen duren met de benodigde kosten van dien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als hij heen abs heeft kan er ook geen storing in optreden.
Dus als de garagehouder het lampje wil verwijderen zou ik dat laten doen.
Maar ga eerst even langs de merkdealer en vraag die om advies als je garagehouder dat niet is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is de remvloeistof onvoldoende of maakt er een draad van de remschoensensor verbinding tegen de massa door vuil of slijtage
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja of de uitlaat is verstopt. zo ken ik er nog wel meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Domme opmerking
Wel een.controlesysteem inbouwen maar niet het systeem zelf is niet logisch. Dikke kans dat dit lampje meerdere doeleinden heeft en er dus.iets anders mis is.iikzelf zou er nóóit voor kiezen zomaar controlelampjes te verwijderen! Ik zou bij de merkdealer langsgaan om te vragen wat er aan de hand is. Het is wel een van de belangrijke systemen van je wagen en ik zou daar niet mee willen knoeien!