Hoe moet ik "wir leben auto's" interpreteren?

De welbekende Opelreclame. Is het: "wij zijn auto's" of "wij ademen auto's"?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
6.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon als wat het is,een slagzin,die heel wat lijkt,maar ook gewoon gebakken lucht is en daarbij is deze ook nog zo mank als een bedelaar met één been.

Het beste antwoord

Wij leven voor auto's

Toegevoegd na 1 minuut:
dan wel hun eigen auto's (Opel)!

Toegevoegd na 8 minuten:
http://www.bobbink.nl/2011/11/15/wir-leben-fussball/

Toegevoegd na 9 minuten:
De nieuwe tekst is geïnspireerd op stakende werknemers die “Wir sind Opel” op hun shirts hadden staan.

http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/12/nieuwe-slogan-voor-opel-wir-leben-opel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker weten? Verklaar je nader en je krijgt een plus (ik ben in een gulle bui vandaag :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK, plus verdient. Herinner me opeens een oude "Koot en Bie": een sketch van de familie Van der Laak: "de Opel Kadett is de hoeksteen van de samenleving".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@BraBart: je laat me er wel voor werken zeg...;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bezorg je toch geen muisarm, hoop ik?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sagenhaft!

Andere antwoorden (2)

Te interpreteren als: Auto's zijn ons lust en ons leven

Toegevoegd na 24 minuten:
Voor Duitsers is de grap natuurlijk dat het erg lijkt op 'Wir lieben Autos'; wij houden van auto's. Dat woordgrapje is moeilijk te vertalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat je zelf al het goede antwoord geeft nl een combinatie van wij zijn auto's en wij ademen auto's:

Wij zijn een en al auto tot in al onze vezels