Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Elke keer als ik mijn auto tank, stinkt hij daarna gruwelijk naar benzine. Het maakt niet uit of ik hem nu helemaal vol tank, of maar een halve tank. De automonteur kon niets ontdekken, zei dat er niets lekte ofzo. De overweldigende benzine lucht gaat pas weg als ik weer bijna moet gaan tanken. Wat kan er aan de hand zijn?

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik ruik het het sterkst binnen in de auto

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens langs bij een andere garage, want als het echt zo erg is, dan is dat niet normaal en misschien zelfs wel gevaarlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ja, die automonteur is mijn eigen pa, en ik denk niet dat hij zijn meisje in een gevaarlijke auto laat rijden ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar je wordt niet duizelig van de lucht?
En om wat voor auto gaat het als ik vragen mag?
heeft het een injectie motor of carburateur ?

Antwoorden (3)

je verteld er niet bij of het BINNEN of BUITEN de auto stinkt maar het lijkt er op dat je ontluchtingslang stuk is, deze moet eventuele dampen buiten de auto afvoeren maar als de slang onderweg van de tank kapot of beschadigd is kunnen de dampen onder de auto worden afgevoerd. Dit ruik je dan in de auto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit probleem klinkt mij heel bekend , wij hadden dat probleem ook met een opel corsa 1.4 laatst..dat was ook de ontluchtings slang op de tankhals.
Dus de persoon hier boven mij heeft het denk ik goed!

In het ergste geval kan het nog via je verwarming naar binnen komen maar dan zou het bij je injectie/verstuivers vandaan komen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een tijdje een fiat cinq gereden en die stonk bijhet stoplicht, zat een lekje in een brandstof slag bij de motor.. Maar jij hebt het aleem bij een volle tank? Afdichtring van je brandstofpomp niet lek?
Trek eens de achterbank weg, vaak zit daar een klep die je nog even los moet schroeven alvorens bij edele onderdelen te komen. Kijk eens of het daar vochtig is? desnoods eerste vuil schoonmaken en na een tankbeurt nogeens kijken.

Of toch je onluchtingsslang...