Kun je op basis van een kenteken de naam/adres van een persoon opzoeken?

Zoals in de titel staat, is dit mogelijk?

Bedankt alvast!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
2K

Antwoorden (4)

Nee, het enigste wat je kunt opzoeken is: Voertuig & APK, Eigenschappen, Verbruik & Milieu en Historie. En zelf die gegevens hoeven niet perse te kloppen, aangezien ze afhankelijk zijn van de personen die die gegevens aanleveren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor particulieren is dat wegens privacy gevoeligheid niet mogelijk.
De politie kan wel dergelijke gegevens uit het kentekenregister opvragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen overheidsinstellingen kunnen zien op wiens naam de auto staat. Deze persoon is in eerste instantie verantwoordelijk voor het voertuig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Korte antwoord is: iedereen

Het lange antwoord staat uitgebreid beschreven in een PDF op rdw site. Bepaalde categorie organisaties mogen persoongegevens van de kentekenhouder inzien.
Deze zijn in 2 gedeeltes te splitsen:
- Overheidsorganen die belast zijn met de uitvoering van wettelijke regelingen en publieke taken (bijvoorbeeld de Belastingdienst en de politie).
- Bepaalde categorieën beroepsbeoefenaren die door de minister van Infrastructuur en Milieu zijn aangewezen (bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen, advocaten,
deurwaarders).

Daarnaast mag iedereen (tegen betaling) een verzoek tot inzage indienen, mits de persoon waarover de gegevens gaat toestemming hiervoor geeft. Ook hierop zijn weer uitzonderingen, maar bekijk daarvoor de PDF.