Mag je een auto zonder kenteken op eigen terrein plaatsen ?

Hallo,
Ik wil dus een mini gaan kopen en die gaan schorsen om hem op te knappen.
Alleen mijn vader zegt nu dat je auto wel op eigen terrein mag maar hij mag niet worden gezien van de weg af.

Want ik wou hem op de oprit zetten alleen als dit niet mag dan kan ik het wel vergeten?

Dus wat zijn de regels voor een geschorste auto ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
14.5K

Het beste antwoord

Als de auto geschorst is moet hij op eigen terrein staan. Het maakt niet uit of hij in het zicht staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als de auto van jou is en het terrein geen openbare weg dan mag en kan dat !
Is zo'n beetje de enige legale mogelijkheid om te schorsen anders moet de auto verzekerd en de belasting betaald zijn .

Groet Simon
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij mag een geschorste auto niet in het zicht staan.
De controleur mag niet op het privé terrein komen.
Als de auto wel in het zicht staat van af de openbare weg kun je de nummerplaten verwijderen zodat het kenteken niet traceerbaar is vanaf de openbare weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een geschorste auto moet op eigen terrein staan met afgedekte kentekenplaten. De kentekenplaten mogen niet vanaf de openbare weg te zien zijn.
Als je de kentekenplaten verwijderd en over de auto een zeiltje legt en je hebt em op eigen terrein staan kunnen ze je niets maken.