Seat Inca start niet meer - Help, weet niet meer wat het nu is, al 3 garages gehad. Zie uitleg.

Auto had startproblemen:soms niets als resultaat (geen geluid) bij omdraaien sleutel, vooral als je net n stuk had gereden. Stond auto 2 weken stil dan was starten geen probleem. Ik dacht dat t iets met startslot was. 1e garage heeft startmotor vervangen, omdat die volgens hen kapot was. Probleem bleef. 2e garage, waar auto gekeurd moest worden, heeft elektrisch blokje achter startslot vervangen, dat was doorgebrand. Probleem leek weg mr toen ik hem startte deed hij t toch niet. Zij daar gekeken, ze d88 dat startkrans uit startmotor niet nr voren kwam. Auto terug nr 1e garage, die heeft week lang elke dag auto paar x gestart, deed t volgens hen gewoon. Auto terug nr huis. Week later nog eens geprobeerd, auto start weer niet, terug nr garage gesleept want ondertss was accu leeggestart. Zij starten hem met hulpaccu en veel gas bijgeven tijdens het starten. Auto terug nr huis. Nr t zuiden gereden, volgende morgen weer niet starten. Nr garage 3 gesleept, nieuwe brandstofpomp erin. Probleem blijft nog steeds: je hoort startmotor wel ronddraaien mr hij slaat niet aan, pas na vaak vaak starten en veel gas bijgeven wel, als dan de accu nog niet leeg is. Nu start hij meestal wel als je net heel eind hebt gereden maar niet als hij tijd stil gestaan heeft.
HELPHELPHELP. Heb nog garantie bij de 1e garage op startmotor, mr als dat niet t probleem is moet ik kosten vr onderzoek ook betalen daar, bovendien wil ik hem daar dan ook niet laten maken want ik vertrouw hen vr geen meter.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
2.3K

Antwoorden (5)

Mijn eerste ingeving is dynamo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vergeet de dynamo ik geloof niet dat dit het probleem is bij dit verhaal.
@ sterrenhemel. de dynamo gaat pas spanning leveren als de motor draaid.
als de auto uitvalt nadat deze een stuk heeft gereden dan is dat wel het probleem.

maarja. zoals je nu zelf zecht werkt de startmotor wel, de motor gaat teminste rond. wat ik er zovan begrijp heb je een brandstof probleem.

vraag in de garage waar ze de pomp hebben verwisselt of het filter ook is gedaan.

zo nee laat deze ook vervangen.

maar je zou best wel eens vervuilde injecoren kunnen hebben. ga eens naar een auto winkel en koop een flesje injector reiniger. ( let wel op, bij een diesel heb je een andere soort nodig )
Dit gooi je in een tank en dit spoelt de boel wel schoon.

( als je een benzine motor heb) vedder, omdat de auto zo slecht start, vraag eens in de garage ofdat ze de bougies eens na willen kijken. als deze slecht zijn start je auto ook niet al te best.

en ja als je veder geen probleemen met je auto heb ( niet dat je al maanden zonder olie rond rijd ofzo ) zou dit best wel eens kunnen helpen.

maar wat meer info zou fijn zijn.
benzine of diesel? bouwjaar?:)

Mvg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bougies??....diesel??xD
ik hoop dat je gloeispiraal bedoeld? een diesel heeft namelijk geen bougies zoals een benzine auto:) okee maar ook een diesel heeft een een injectie systeem, ook bij deze kan wel eens vervuiling optreden. (sneller als bij een benzine) maar een flesje injectie reiniger kost 11 euro dacht ik, dus veel heb je niet te verliezen. probeer het eens:) Mvg.:)
@ik127: ben er bijna zeker van dat het om een diesel gaat,een Inca is een bestelbusje namelijk en volgens mij zijn dat tegenwoordig allemaal diesels.

Voor mij klinkt het ook als een brandstofprobleem.
Kun je niet eens ergens voor op het blok de aanvoerslang van de brandstof eraf halen om te zien of er wel brandstof voor bij het blok komt..
Als dat het geval is zou ik eens kijken of je wel vonk hebt.
Nou weet ik nie precies hoe dat zit aangezien je gloeibougies hebt maar het zou goed kunnen dat die ook kapot zijn.
Anders zou ik gaan denken richting de bobine mocht er geen of geen goede vonk zijn.

Ben erg benieuwd wat het probleem is.
Hou je ons op de hoogte wat je geprobeerd hebt :-)

Succes !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeer slecht verhaal, pleit ook niet voor de garagebedrijven waar je langs bent geweest. Of een startmotor stuk is en/of de pignon wel goed in de tandkrans op het vliegwiel schiet kan je gewoon horen. Als ik lees dat de wagen met veel gas wel aan slaat, werkt dit gewoon zoals het hoort. Een kapotte brandstofpomp levert nog veel meer problemen op dan dat jij beschrijft.

Het is waarschijnlijk een diesel (99% van de Seat Inca's zijn dat). Doen de voorgloei bougies het? Bij koud weer heb je die echt nodig, bij warm weer minder hard. Bij de Inca worden die elektronisch aangezet als de boordcomputer het nodig vind. Werkt dat ook? (contact even aan laten staan, voordat je doordraait om de startmotor in te schakelen, geloof dat er een lampje op het dashboard zit dat aangeeft of ze aan staan, maar dat kan ook in de auto zijn van voor mijn VW-Caddy/Inca)

Heeft hij een mechanische dieselpomp (is die goed afgesteld?) of is het een SDI / TDI met "pumpeduse" inspuiting? In dat laatste geval kan het ook in dat systeem zitten. Wordt elektronisch aangestuurd, dus daar kan van alles in mis gaan als het niet werkt door een slecht communicerende sensor of zo.

Toegevoegd na 1 minuut:
p.s. Niet jouw verhaal is slecht, maar de strekking er van.

Toegevoegd na 6 minuten:
p.p.s. Loop de kabels en stekkers na. Ik heb met mijn auto gehad dat de stand van de gasklep (gaspedaal) niet goed werd doorgegeven aan de computer die de ontsteking/inspuiting regelt. Was gewoon wat vervuiling op en rond een schakelaar / stekker. Niet starten / slecht lopen totdat de gasklep een keer 'niet te missen' ver open werd gezet door een flinke trap met de rechter voet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit zijn meerderen problemen in 1x
1e probleem starten maar helemaal geen geluid= startmotor,accuklem los,contactslot of dat electrisch blokje.

2e probleem is denk ik een electrisch probleem computer die de brandstof pomp regelt dit kan een vw/seat garage met een laptop uitlezen.

succes hou ons op de hoogte