Hoe houdt ik de kat van de auto?

Ik heb een nieuwe auto, en de kat gaat steeds op de motorkap liggen in de zon. Dat veroorzaakt lelijke krassen en zand op de auto.

Hoe houdt ik hem daarvan af? Peper en citroengeur interesseert hem niks en gaat er gewoon bovenop liggen en overhoop schieten vind ik voor nu een te zware optie.

Heeft iemand anders nog ideeën?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Auto's
6.4K

Antwoorden (9)

Ik vind het altijd een leuk gezicht: een kat lekker languit op de motorkap of het dak van een (mijn) auto. Lekker in de zon. Maar ja, als daardoor de lak beschadigd is dat niet fijn. Je zou een plantenspuit klaar kunnen zetten en deze kunnen gebruiken, elke keer als de kat op de auto ligt. Na een aantal natte ervaringen zal hij het mogelijk niet meer doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat lukt niet, want hij weet donders goed dat het niet mag, want zodra ik de deur open doe, maakt ie zich uit de voeten. Water vind hij niet erg, als ik de tuinslang op hem zet, terwijl hij ligt de zonnen stapt hij rustig weg.
Meer de fiets pakken. Als je veel rijdt wordt de motorkap warm en dat vindt jou kat prettig. Als fietsen geen optie is dan zou je je auto een straat verder kunnen zetten. Dan gaat de kat bij de buren op de motorkap liggen. :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kat van de buren wil ik er ook niet op hebben. En elke dag 100 km heen en 100 km terug op de fiets, nee dank. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een straat verder 100 km ver?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, mijn werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahaha
plantenspuit of tuinslang. water vinden ze meestal niks.
Maar katten zijn eigenwijs, en wie zou er niet lekker op een warme moterkap in de zon willen liggen.
Volgende optie is een oud laken over de moterkap, maar dat maakt t waarschijnlijk nog aanlokkelijker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij is niet bang voor water, hij stapt dat rustig weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat laken (beter deken, is wat dikker) is wel een optie om over na te denken.
Maak van uw buitenkat een binnenkat.
Waar doet uw kat overigens de grote/kleine boodschap?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die doet hij in de bossen.
Wanneer ik die kat binnen doe, gaat hij mijn andere kat pesten en aanvallen. Dat is dus geen optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ff naar de kattenfluisteraar
Bij de dierentuin een schep tijger/leeuwenstront halen!
Parfumeer de motorkap van jouw auto daarmee die dan stinkt als de hel, maar van de katten ben je af.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Parkeer je auto andersom of op een andere plek, zodat hij niet lekker warm in het zonnetje kan liggen. Dan gaat hij een andere auto uitzoeken voor zijn vakantie gevoel :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat hem waarschijnlijk om de motorkap, want ook in de zon zit hij erop. Vandaag lag hij in de zon. Nu zie ik hem vanuit mijn raam ook op mijn auto liggen, en zodra ik de deur open doe, springt hij er ook vanaf. Hij weet dus dat hij fout zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JA waarschijnlijk is de motorkap gewoon lekker warm voor hem als je er net mee gereden hebt. JE zou hem op 1 of andere manier elke keer moeten laten schrikken als hij in de buurt van de auto komt. Zodat hij die schrik met de auto gaat associëren en er dan voortaan uit de buurt blijft. Voor honden heb je bv het niet zo geliefde stroom bandje waarmee je zware maar ook hele lichte schokjes kunt geven die net genoeg zijn om ze te laten schrikken. Misschien bestaat er ook zoiets voor katten. En dan niet met de bedoeling om hem op de elektrische stoel te zetten :) Gewoon een lichte prikkel zou dat kunnen doen.
Ik zeg niet dat je dat dan ook zo moet doen hoor, maar het zou misschien een mogelijkheid kunnen zijn al moet je dan wel een paar dagen op de uitkijk staan zodat je geen moment mist van het er op springen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is misschien nog wel een idee inderdaad, zo'n schok halsband, en zodra hij op de auto zit, of wil springen een schok toedelen. Dank je wel, gaat op mijn lijstje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je zet gewoon de auto onder stroom ;)
Een doek over je auto doen als ie geparkeerd staat. Dan kan de kat er wel op klimmen, maar is de lak veilig (hoewel ik me afvraag wat voor lak je hebt als een kat er krassen in maakt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier zijn ook twee katten die bij voorkeur op de motorkap van een auto liggen. Als ze op de ene auto liggen en de volgende word geparkeerd schuiven ze op want ze liggen het liefst op een auto die nog een warme motor heeft. Voor zover ik weet doe je daar helemaal niets aan. In de weer gaan met de plantenspuit levert in de praktijk maar weinig op. Een doek over de auto kan in ieder geval voorkomen dat ze vuil verspreiden. Overigens betwijfel ik dat de lak erdoor beschadigd. De 2 auto's die hier voor de deur staan hebben geen enkel krasje of wat dan ook op de motorkap, wel zitten ze constant onder de kattenpootjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plantenspuit lijkt een handige oplossing maar is het niet,al aan gedacht wat de kat doet zodra hij natgespoten word ? Hij schrikt,zet zn nagels uit en zet af op de motorkap waardoor je zeker krassen zult krijgen...niet doen dus ;-)

Een autodoek is idd een optie maar kan me voorstellen dat je dat ook beu word op een gegeven moment...ik weet dat veel katten een hekel hebben aan koffiedroes,misschien kun je dat eens op je motorkap leggen op een plastic zakje als ondergrondje,anders is meteen je auto vies ;-)

Succes !!