Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wanneer moet de distributieriem van mijn suzuki ignis vervangen worden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
8.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Volgens mij hebben die auto's een distributieketting i.p.v. een -riem. Is dat het geval dan is vervanging niet aan de orde....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij kan dat per auto verschillen. Het heeft ook te maken wat voor soort distributieriem het is, maar tegen mij werd er laatst in de garage gezegt dat je ongeveer om de 60.000 km de distributieriem kan vervangen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het algemeen of alleen bij de Ignis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het algemeen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien als je alléén stadsverkeer rijdt...
Gemiddels genomen liggen de onderhoudsintervallen voor het vervangen van distributieriemen een factor 2 hoger.
Maar garage's willen verdienen.
Iedere 7 jaar moet de distributieriem vervangen worden, zo is mij verteld. (Daihatsu). Ik had toen slechts 50.000 km gereden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. Als je weinig rijdt kan de riem uitdrogen en moet ie eerder dan de 60000 vervangen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onvolledig antwoord. Een vertegenwoordiger met een veel hoger jaar kilometrage heeft na 7 jaar zijn auto (als hij die nog zou rijden) al meerdere keren naar de garage moeten brengen voor een riem wissel.
Alle Ignis motoren hebben een distributieketting. Periodiek vervangen is niet van toepassing.

Toegevoegd na 3 minuten:
het antwoord van Barts3cundo is dus goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding