Mag je je vader een huur auto laten huren en dan zelf erin rijden zonder de huurder erbij?

je moet voor een huur auto aan bepaalde eisen voldoen

bijvoorbeeld dat je 19 jaar moet zijn en min. 1 jaar in het bezit van een rijbewijs.

maar tegen de tijd dat ik een huur auto nodig heb ben ik maar een half jaar in het bezit van een rijbewijs en net geen 19 jaar.

is het dan mogelijk dat iemand anders de auto huurt en dat ik dan er mee rijd. of krijg je daar veel gedonder mee als er iets gebeurt.

ik hoef geen reacties dat ik dom ben en dat ik dat van te voren zou kunnen weten, ik wil gewoon weten OF het mogelijk is!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.8K

Antwoorden (3)

Ik weet wel zeker dat je hier grote problemen mee krijgt als er iets gebeurd en je kunt het uit eigen zak betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat zowel de huurder en de bestuurder in de problemen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan. Het is zeker verstandig om dit niet te doen.
Je vader tekent met de huurovereenkomst een verklaring waarin staat dat hij de bestuurder zal zijn.
De verzekering van de auto is alleen geldig als aan de voorwaarden van de overeenkomst voldaan wordt.
Als er dus iets gebeurt door een andere bestuurder dan zal de verzekering zich beroepen op de voorwaarden van de overeenkomst en dus niet uitkeren.
In sommige huurovereenkomsten kun je ook andere bestuurders aanwijzen, de huurprijs gaat dan meestal wel omhoog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het klopt dat je een extra bestuurder kan overleggen, maar deze bestuurder moet ook voldoen aan de voorwaarden om te mogen rijden.
De voorwaarden worden meestal vanuit de verzekering opgelegd aan de verhuurder.
Nee dat mag niet, maar sommige verhuurders hanteren soepelere voorwaarden zoals bijvoorbeeld de multirent.
(Zie link)

http://www.multirent.nl/over-multirent/veel-gestelde-vragen/autoverhuur-18-jaar/

Wellicht zit er een verhuurder waarbij je met 18 wel kan huren bij jouw in de buurt.