Waarom worden gele auto's 't minst gestolen?

(Ook verhoudingsgewijs.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is die ook niet in de verkoop?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gele auto's zijn bah
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Marco: niet 'ze' maar 'hij'
;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg niet dat je iets anders moet denken dan wat je zelf al dacht - ik geef dus ook geen oordeel dat je 't beter had moeten weten ofzo - 't is slechts een mededeling van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mededeling van hem dus ;)

Het beste antwoord

Misschien omdat geel een vrij opvallend kleurtje is en dieven vallen niet graag op bij hun werk. Daarom zullen ze gevoelsmatig op zoek gaan naar andere kleuren.

Toegevoegd na 36 minuten:
Ik ken ook iemand met zo'n geel karretje en die zegt dat ze er bij elke politiecontrole wordt uitgepikt. Kennelijk val je gewoon meer op. Bij die politiemensen zal dat ook wel op het gevoel werken want bij een a-selectieve controle wordt je er anders niet zo vaak uitgepikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Omdat de meeste autodieven mannen zijn en het blijkbaar voor een man NOT DONE is om een gele auto te rijden
( http://www.goeievraag.nl/vraag/man-gele-ka-rijden.25819 )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 scherp, niet kompleet waar, maar scherp! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zou er in een gele Megane dood willen worden gevonden? Brrr
Afgezien van dat zijn er natuurlijk ook minder gele auto's, en val je dus ontzettend op. Daarbij word je in het donker sneller gezien in een gele auto dan in een zwarte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gele auto's vallen te veel op. Diefstal moet onopvallend gebeuren. De auto wordt te snel herkend.
14 jaar geleden
rubia
14 jaar geleden
dank je
Omdat een gele auto nou bepaald niet onopvallend is! Daarbij zijn autodieven m.i. altijd mannen en mannen worden niet egeacht in zo'n kleur auto te rijden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er twintig auto,s voorbijkomen in allerlei kleuren,en je moet ze even later opnoemen,zeker weten dat je de kleur van die gele auto nog weet en de rest bijna vergeten bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
naast t feit dat een gele auto opvalt,je krijgt t ook minder snel doorverkocht indien dat de bedoeling is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad omdat ze al van mannen zijn, dus die willen dan eens wat anders
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat gele auto's taxi's zijn. Wat moet men met een taxi.?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jammer he?
Maar ik bedoel eigenlijk in VS dan he..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 leuk antwoord, en complimenten voor het goede nederlands..
- Golfjes zijn over het algemeen de meest gestolen auto's ik heb zelden een gele golf gezien.
- Vaak zijn gele auto's kleine auto's die niet veel opbrengen.
- Daarbij ga ik mee met de meerderheid, doordat zwarte/grijze auto's minder opvallen dan de gele.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er staan op dit moment 11 gele en 71 paarse golfjes op autotrader.nl.
Ik had gedacht dat er meer gelen zouden zijn ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima Kiswum: dat heet concurrency en dat lijkt op correlatie, maar is dat niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm dat zijn meteen alle gele die er rondrijden, niemand wil daar blijkbaar in worden gezien ;)
Omdat echte mannenauto's niet geel zijn, en de meeste dieven wel mannen zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Mmm;

Ik snap het ook niet, die hieronder is knalgeel, maar is toch gewoon om te stélen zo mooi?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat die meer opvallen, dus het is moeilijker om deze te verkopen via internet e.d. Verder is er volgens mij ook weinig vraag naar gele auto's