Wat betekent RO nummer in het onderhoudsboekje van mijn wagen?

Bij veel beurten heeft de dealer een ro nummer ingevuld. 6 cijferig. Wat houd dit nummer in?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Auto's
1.9K

Antwoorden (1)

RO staat voor Reparatie & Onderhoud.

Bij een grote onderhoudsinspectie kunnen zo'n 80 à 100 items nagekeken worden. En zoveel dingen kunnen eventueel dus ook gerepareerd worden. Dat zou een lange lijst worden als die allemaal in tekst werden uitgeschreven, daarom zijn er nummers aan gegeven.

Het is mij niet gelukt om te vinden of er een standaard lijst voor die nummers bestaat. Vermoedelijk heeft elke dealer zijn eigen codes in gebruik. Als je wilt weten wat een specifiek cijfer betekent zul je het aan jouw garage moeten vragen.

Hier een voorbeeld van een controlelijst: http://new.mijngarage.nl/newgarageowner/Pdf/GroteOnderhoudsinspectie.pdf
Amadea