Ik heb Zomerbanden op velg, is het slim om winterbanden los te kopen? Of zal ik voor de winterbanden ook velgen kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Ligt eraan hoe lang je die auto wilt houden.
Als je ze 3 keer moet laten wisselen ben je al goedkoper uit als je ze op andere velgen laat monteren.
Daarnaast heb je dan het gemak dat je ze makkelijker kunt wisselen als het weer omslaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het steeds wisselen van banden is niet goed voor de banden en ook niet voor de velg. Koop een goedkoop setje velgen op marktplaats en gebruik dat voor winterbanden. Koop ook een garagekrik en je kunt het klusje prima zelf doen. Nooit met het bij de auto geleverde krikje aan de slag gaan, want dat is vragen om ongelukken.
paulus811
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Dank je etab. Ik heb ooit voor 200 een set lichtmetalen bmw wielen gekocht. Het wisselen (2x per jaar dus) kost al 40-60 euro per keer, dus dat is snel terugverdient.
Je kunt beter voor jou winterbanden ook een setje velgen kopen .
Die velgen hoeven niet nieuw te zijn .
Het scheel jou ieder keer het laten omzetten en het uitbalanceren van de banden .
En als je de auto over een tijdje wil verkopen dan scheelt het toch als je een compleet setje winterbanden met velg erbij hebt .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2e setje velgen.
Beter voor je banden en beter voor je velgen, vooral voor lichtmetalen.
Bijna altijd goedkoper.

Simpele garagekrik (gewoon die van 30,- bij de aldi of lidl die ze af en toe hebben) en eventueel een momentsleutel, maken het zelf wisselen een eitje. (sneller dan heen en weer rijden en het laten doen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt voor winterbanden beter stalen velgen erbij kopen.

Niet alleen is het makkelijk met wisselen, maar strooizout vreet je lichtmetalen velgen weg, oppassen dus!