Mijn Corsaatje zonder stuurbekrachtiging stuurt wel heel erg zwaar! Kan dat aan nog iets anders dan "geen stuurbekrachtiging" liggen?

Corsa is van 2000, ik heb hem sinds gisteren in mijn bezit. Ik heb wel vaker zonder stuurbekrachtiging gereden maar deze is wel heel erg zwaar.

Toegevoegd na 5 dagen:
Allemaal bedankt voor het antwoorden. Ik geef de puntjes aan een nieuweling... ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
5.6K

Het beste antwoord

Buiten het controleren van de bandenspanning zou ik ook eens naar de profiel diepte kijken. dit bepaald ook vaak in grote mate het (stuur)comfort van de band.
zit het tegen de slijtage grens aan zou ik eerst eens 2 nieuwe banden laten monteren goed advies vragen en aangeven dat je lichter wilt sturen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Controleer je bandenspanning even, bij te zachte banden gaat sturen ook iets zwaarder.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan informeren of er niet een stuurwiel beschikbaar is met een grotere diameter dan de huidige.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gratis fitness erbij gekregen dus...

Even wennen, dat gaat zwaar in het begin... Over een week ben je er aan gewend... Bandenspanning wat hoger maken dan de aanbevolen waarde is een optie... Het Nieuwe Rijden... (Is wel inmiddels meerdere decennia oud)

Over een week weet je niet beter... Succes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve je bandenspanning controleren,kun je weinig doen,als je stuurbekrachtiging gewend bent,en nu niet dan ga je een stuk terug wat sturen betreft,maar het is een kwestie van wennen,en dat gaat snel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op onderstaande website. Rechtsboven zit de knop 'zoeken', vulg bij trefwoord bijvoorbeeld stuur of sturen in, en bij merk Opel. Je kunt ook zelf een vraag stellen.

(td)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die dingen zonder bekrachtiging sturen inderdaad erg zwaar!
Even voor een paar tientjes op de sloop een stuurpomp halen, en bij de garage op de hoek er in laten lepelen, denk dat je voor totaal 100 euries stuurbekrachtiging op je auto hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je banden moeten niet te zacht zijn en verder; hoe harder je rijdt hoe lichter het stuurt.