Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie weet er een (klein/compact) zuinig autootje uit 2001 die toch wat 'stoerder' is?

Ik zoek een lichtgewicht (=zuinig) en niet te dure (in aanschaf) auto uit 2001 (2001 valt nog binnen de sloopregeling).
Ik kan natuurlijk bijv. een Alto of Seicento kopen maar is er ook iets stoerders in die prijsklasse?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat bedoel je met: (2001 valt nog binnen de sloopregeling).? Wil je er een aanschaffen om te laten slopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Hij'.
;)
paulus811
14 jaar geleden
wie strooit er hier zo kwistig met minduimen? Ik zie geen achterlijke antwoorden hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk mensen die de genoemde auto's niet vinden passen binnen de gestelde voorwaarden.
Enfin, ik was 't niet :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Opel corsa
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens naar een Suzuki Swift. Superbetrouwbaar, zuinig en een leuk uiterlijk. Volkswagen Polo vind ik persoonlijk een nog betere keus, maar die zijn niet heel zuinig. Wel degelijk en dat is ook wat waard.
(Lees meer...)
paulus811
14 jaar geleden
Een Honda Jazzje is wel hip en zuinig. Die was net nieuw in 2001. Maar ik zou persoonlijk gewoon naar een dealer in tweedehandsjes gaan en hem je vraagstuk voorleggen. Die komt waarschijnlijk met meer opties dan wij en bovendien heb je ook meteen het aanbod te pakken (want wellicht is er bij jou in de buurt wel nergens een honda jazz te vinden...).

Hoe werkt trouwens die sloopregeleing in het kort?

Toegevoegd na 2 minuten:
-e
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Mmm;

Mijn vrouw rijdt in een Peugeot 106XS 1,4 uit 2002; een lekker sportief karretje (ziet er exact zo uit als een 106GTI), erg fijn om in te sturen. Bovendien verrassend ruim (ik zit er met 1m96/100kg perfect in) en comfortabel. Zuinigheid hangt er natuurlijk vanaf wat je ermee uitvreet; die van ons wordt overwegend voor korte stukjes in de nabije omgeving gebruikt maar haalt toch geregeld 1 op 15. Met wat langere afstanden moet 1 op 17 haalbaar zijn en dat vind ik voor een zeven jaar oud autootje niet verkeerd. Nog belangrijker voor de kostenbalans is dat het ding erg goedkoop is in belasting (790kg) en verzekering en oerbetrouwbaar. En als er dan eens wat stuk zou gaan is de rekening meestal nog wel te overzien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de citroen c1 of de nieuwe twingo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een meisje een knalgele Fiat Punto Sporting met 6 bak. Peugeutjes zijn ook leuk.

Geen Opel, dat is de anti anti auto.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ik had wellicht moeten vermelden dat ik geen meisje ben (staat wel bij m'n profiel aangegeven, maar toch).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's iemand waar ik fan van ben.
Kia Picanto: kost weinig, is best ruim, rijdt voordelig in gebruik en exploitatiekosten én heeft nog een pittige naam ook.
(ik lijk opeens wel een autoverkoopster)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je niet al te veel ruimte nodig hebt, koop dan een smart. kosten vergelijkbaar met een scooter.
wegenbelasting €38 per kwartaal. heel zuinig in het gebruik.
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoorde dat de motoren van die auto wat vaker stuk gingen dan 'gebruikelijk'?
Zo'n Smart Coupe lijkt me wel gaaf, maar die valt buiten mijn budget waarschijnlijk.
Een Volkswagen Lupo GTI.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mazda MX5!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel leuk, maar hele andere prijsklasse als ie van 2001 is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T wordt waarschijnlijk inderdaad een MX5, maar wel een oudere (dus helaas geen slooppremie op m'n oude bakkie).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe ik met je mee :)
(eigenlijk wil ik een porsche 911 cabrio, ook een wat oudere, maar ik moet dan eerst nog 2914 jaar sparen)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding