Welke auto is een lichte, zuinige diesel?

We rijden zo ongeveer 40000 km per jaar, dus we willen naar een diesel auto gaan. Maar voor we de auto kunnen kopen die wij willen (Volvo V50) willen we eerst een klein zuinig autotje. Die niet duur is in wegenbelasting. Wie heeft er opties??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
16.8K
Ritsuka
12 jaar geleden
Budget?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag oud zijn en liefst onder de 500 euro, mag stuk zijn als t geen 100den euros reparatie kosten zijn, vriend is automonteur dus kan een hoop!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou sowieso ook niet gaan voor de Volvo V50, maar dan eerder voor een Citroën C5 Tourer ;) Maar das mijn mening
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ddw4: haha ja gelukkig heeft iedereen zn voorkeur!! Anders was t maar saai op de wegen :p. Maar sinds ik Volvo rijd wil ik never nooit van mn leven nog anders rijden:p en die V50 is op dit moment gewoon mijn droom auto <3 hihi

Antwoorden (5)

Toyota Auris en ik meen zelfs dat de IGo ook in diesel uitvoering is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt:) ga eens even zoeken :)
De Seat arosa diesel is een zeer goedkope auto in aanschaf, onderhoud en gebruik.
Rijdt 4.7 liter op 100 kilometer dat is 1 op 21. Hij weegt nog geen 1000 kilo dus ook zeer goedkoop in de wegenbelasting (voor een diesel)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even nog een toevoeging op mijn antwoord. Aanschafprijs is laag dus je kunt nog wat opzij leggen voor de Volvo. Goede keus trouwens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
:) thx !!!
Er zijn een aantal mogelijkheden, o.a. Skoda Fabia Combi 1.2 TDI, Fiat Grande Punto 1.3 JTD, VW Polo 1.2 TDI, Seat Ibiza 1.2 TDI. Deze auto's zijn allemaal nog BPM vrij tot 1-7-2012 en MRB vrij tot 1-1-2014.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De nieuwste Citroën C3 E-HDI. Rijdt super en zuinig (1 op 20) met start-stop systeem en geen wegenbelasting. Kost zo'n € 16.000. Een echte aanrader!!!!

Toegevoegd na 17 minuten:
En hij is natuurlijk supermooi!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha bedankt!!
Maar als ik wil sparen voor een auto die ik voor minimaal 6000 euro al op internet kan kopen, dan ga ik als tussenstop toch niet een auto van 16000 euro kopen?? :p maximale wat is eraan WIL uitgeven is 500 euro. Mijn vriend is automonteur dus dan mag er best nog wat mis mee zijn ;) komt bij dat mij s40 niet persee weg moet, maar we rijden gewoon teveel kms om flink te kunnen sparen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hee ik zag een link in mijn mail maar nu is hij weg??
Ik zou gaan zoeken naar een Peugeot 106 diesel, renault clio diesel of Daihatsu charade turbo diesel,of misschien is een golf 2 een optie. Zelf heb ik een tijdje gereden in een oude Toyota starlet diesel, reed ook goed en superzuinig, maar is nogal zeldzaam geworden. Voor 500 euro zul je echter sneller een goedkoop, zuinig benzine autootje vinden.