Wat is het motorisch verschil tussen de golf IV 1.8 20V en de 1.8 20V turbo (of GTI)?

Ik heb een golf 4 1.8 20V. Nu vroeg ik me af wat precies het verschil is tussen deze normale atmosferische motor en de geblazen versie hiervan? Dus de 1.8 turbo of de GTI.
Is enkel de turbo het verschil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1K

Antwoorden (1)

Over het algemeen hebben turbomotoren een lagere compressieverhouding en mogelijk een verstevigde aandrijflijn. Verder worden moderne turbocompressoren elektronisch afgeregeld, hier is stuurelectronica voor nodig.