Wat is de reistijd van Abcoude naar Schiphol-P3 in de ochtendspits?

Op donderdag 23 juni moet ik uiterlijk 08:00 op parkeerterrein P3 van Schiphol zijn. Die nacht overnacht ik bij mijn reisgenoot in Abcoude.

De vakanties zijn dan nog niet begonnen, dus we zitten precies in de ochtendspits.

Op hoeveel reistijd moeten we rekenen (met de auto) van Abcoude naar parkeerterrein P3?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De reistijd wordt door de ANWB geschat op 21 minuten, vertraging meegerekend (bij sites van tom tom en anwb wordt de vertraging ook berekend). Ik zou zelf een half uur rekenen. De A2 schiet tegenwoordig gelukig wel steeds beter op Je kunt binnendoor, maar dat duurt een stuk langer. Ik ga er vanuit dat je een dag vantevoren online incheckt, dan hoef je meestal maar een uur vantevoren aanwezig te zijn om je koffers af te geven. Ik zou er zelf 2 uur van maken en daar een kop koffie gaan dringen. Als je nog wilt winkelen kan je ook wat eerder aankomen. In feite ben je al ruim op tijd als je 2 uur voor de vlucht vertrekt. Om vanuit P3 naar Schiphol te komen kost ongeveer 15 minuten. Toegevoegd na 3 minuten: NB. De link van Tom Tom heb ik ingesteld naar P3 parking op donderdag, rond 7 uur!

Bronnen:
http://route.anwb.nl/routeplanner/
http://routes.tomtom.com/route/Abcoude%252...

Ik zou eens kijken wat de ANWB site zegt over de reistijd en daar een half uur ofzo bij doen. zoals je al zei, je rijdt in de spits, en in de Randstad.. die 2 gaan niet echt samen. Het goede is wel dat je om 8 uur al op Schiphol moet zijn, dus met een beetje geluk ben je de spits voor en bouwen de files op achter je... Mijn advies is zeker... reistijd bekijken op de ANWB site, de komende dagen eens file nieuws volgen, en aan de hand daarvan berekenen hoeveel tijd je nodig zou hebben voor de rit. Uiteraard kunnen ze ongelukken enzo niet plannen, die gebeuren gewoon.. dan gaat je reistijd natuurlijk door het raam....

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100