Word er een punt van je puntenrijbewijs afgehaald wanneer je een boete hebt gekregen voor mobiel handbellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga ervan uit dat als er een punt vanaf gaat dat ook letterlijk op de prent staat, als toelichting?

Het beste antwoord

Telefoon vasthouden want hè hoeft niet eens te bellen is artikel 61a van de rvv.
Dus kost een hoop euro's maar geen punt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De verkeersdelicten die zorgen voor een punt aftrek zijn de volgende:

- Algemeen gevaarzettend verkeersgedrag (artikel 5 Wegenverkeerswet);
- Dood of toebrengen van (zwaar) lichamelijk letsel (artikel 6 Wegenverkeerswet)
- Bumperkleven ofwel onvoldoende afstand houden (artikel 19 RVV);
- Overschrijdingen van de maximumsnelheid. Als je op een autosnelweg de maximumsnelheid overschrijdt met meer dan 40 km/uur en op andere wegen met meer dan 30 km/uur;
- Andere overtredingen van de verkeersregels als daarbij letsel of schade is ontstaan.

Mobiel handbellen valt onder de eerste categorie, dus het antwoord is: ja.

Toegevoegd na 10 uur:
correctie: valt hier NIET onder, antwoord is dus nee! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
er gaat geen punt van af