Er ligt op de stoep onder de auto witte smurrie. Wat kan dit zijn? Het is een beetje vettig maar niet zoals olie...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
4.4K

Het beste antwoord

Dit is sludge wat onder je auto ligt. Dit wordt met name gevormd door je motorolie en condenswater (in je motor) Dit geeft een witte drab-achtige vloeistof welke zich met name aan de binnenkant van je klepdeksel vormt. Zeker in de afgelopen periode met veel kou ontstaat er veel sludge.
Sludge wordt normaliter door je carterontluchting via een slang tussen klepdeksel en luchtfilter afgevoerd. In jouw geval denk ik dat de verbindingsslang tussen carter en luchtfilter is beschadigd danwel losgeraakt en staat dus op je stoep een beetje na te druppelen.
Met een beetje googelen op SLUDGE kom je interessante info tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit is een mengsel van olie met water, niet erg gezond, dit geeft aan dat er ergens een lekkage is en er water bij de olie komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was ook het eerste wat ik dacht. Lijkt op een defecte koppakking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook condens in de motor zijn maar dan nog, hoe komt het uit het motorblok? Dat is waar ik me de grootste zorgen om maak en heb dan ook het sterke vermoedde dat de motor stuk is gevroren.
dit komt ook wel voor als de motor niet op bedrijf temperatuur komt