Hoe kan ik mijn pa overtuigen met een volkswagen golf?

Ik sta op het punt mijn eerste persoonlijke auto aan te schaffen. Kleins af aan wilde ik altijd een vw golf. Met het budget wat ik heb kan ik een mooie vw golf kopen uit het bj '01-'02. Met een kilometerstand van rond de 130.000. Alleen zoals mijn vraag luid, vindt mijn pa het geen goed idee om een auto uit dat bouwjaar te kopen. Kan iemand mij een goed overtuigend antwoord geven waardoor ik hem misschien alsnog kan overhalen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Natuurlijk is het jouw geld en je moet zelf beslissen. Maar je vader kan ik geen ongelijk geven. Een auto uit 2002 is tenslotte 9 jaar oud en in 9 jaar tijd kan er met een auto heel wat gebeurd zijn. En, sorry, maar Golfjes worden nogal eens bereden door jeugdige scheurneuzen, die niet zachtzinnig met een auto omspringen. Zo doorredenerende kun je concluderen dat een Golf van 9 jaar oud en met 130.000 km op de klok best eens een behoorlijk afgetrapte bak kan zijn, waar je grote problemen mee krijgt. Verder zou ik een occasion zelf niet van een particulier kopen, maar bij een merkdealer. Dan betaal je wel wat meer, maar heb je iig nog wel iets van garantie als er iets niet in orde is. Beter kun je even doorsparen en een wat jongere auto met garantie kopen dan met iets te krap budget een impuls-aankoop doen waar je later een strop aan kunt hebben. Ik wens je succes en veel probleemloze kilometers toe.

Het is een goede auto die heel lang mee gaat ik heb een paar vrienden die hebben er 1 uit 91 hebben en rijden nog als nieuw zoiets misschien?

Het word je eigen auto en jij moet er in rijden. De financieele gevolgen door schade zullen ook voor jouw worden

de persoon die betaalt beslist, dat is altijd het duidelijkst.

Zeg dat 'ie van een oud vrouwtje is geweest. ;-)

Het is jouw geld en het wordt jouw auto, dus hoef je je vader helemaal niet te overtuigen. Wat je wel kunt doen is zijn opmerkingen serieus nemen. Hij zegt dit vast niet om jou dwars te zitten. Misschien is het een goed idee om een onpartijdige deskundige te vragen om je te helpen met je aankoop. Iemand die zowel met jou als met jouw vader als met de verkopende partijen in gesprek kan gaan.

Juist met gewilde autos dus ook de vw golf wordt veel gerotzooit. Hier komt bij dat als je als beginnend bestuurder erg veel verzekerings premie betaald. Denk dat je pa er een beetje op een ouwe fiets moet je het leren, want vooral als beginnend bestuurder zit een ongeluk in een klein hoekje. Neem de wijzeraad van je ouwe maar aan en kan je nog ff door sparen tot je bv na 2 jaar wat meer rij ervaring hebt en dan miss wel een nieuwe golf kan kopen.

Ik denk dat je je pa het beste kunt overtuigen door hem mee te nemen naar de auto en hem te laten zien en met de verkoper proberen te regelen dat je hem mee mag nemen naar een garage voor een verkoopkeuring, wil de verkoper niet dan is dat al een meteen een rode vlag. Op die manier kun je je vader geruststellen. Ik begrijp hem natuurlijk wel, hij wil dat je het beste voor je geld krijgt. Verder lees ik hier allerlei opmerkingen over dat je zo'n oude wagen niet moet kopen en dat je beter moet doorsparen. Vind ik een beetje onzin, je kunt een auto van 20 jaar kopen waar ge geen problemen mee hebt of een auto recht uit de fabriek waar je continu mee in de garage staat.....(beide eigen ervaring) Er zijn een aantal dingen waar je op kunt letten als je een 2e hands wagen koopt, waardoor je minder snel een kat in de zak koopt. Je gaat voor een auto met 130.000km, dan is het handig om de distributieriem na te kijken, is deze nog niet vervangen dan is de kans groot dat dat nog moet gebeuren en dat is een kostbare zaak, verder kun de de banden met 2 handen vasthouden en de wagen proberen naar links en rechts schudden, zo kun je eventuele speling op het roulement constateren. De schokbrekers controleren door een keer stevig op de hoeken van de motorkap en achterkant te duwen, blijft hij nawiegen=foute boel. Bij een testrit de remmen testen door een 20km/u te rijden en dan fel te remmen, loopt hij netjes rechtdoor geen probleem. de koppeling kun je het makkelijkst testen door de wagen stil te zetten op de handrem de 2e versnelling te kiezen en de koppeling rustig op te laten komen, slaat hij meteen af als je de koppeling al maar een cm laat komen is niet goed, als je de koppeling helemaal kunt laten komen en hij slaat niet af, tja dan is die helemaal naar de vaantjes. Controleer ook even de olie en de andere vloeistofjes. en last but not least, let op als hij rookt, voornamelijk bij het optrekken na schakelen, stelregel hierbij is, witte rook, als het niet te veel is en niet bij warme motor, geen probleem is gewoon een beetje condens, Zwarte rook, ook niet zo'n probleem alleen dan dat er met de wagen gescheurd is. (en dat is natuurlijk ook niet aan te raden) Blauwe rook, die mss een beetje naar kaarsenvet ruikt, meteen weglopen die wagen zuipt olie, met alle dure oorzaken van dien.... als je dit doet wil niet zeggen dat je een goede wagen hebt, maar je kunt het als leidraad gebruiken. Ik wens je veel succes en vooral veel rijplezier met je eerste wagen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100