Waarom bouwt mijn beninetank overdruk op?

Ik heb het idee dat mijn tank overdruk opbouwt en bij stilstand mijn motorblok vol benzine duwt. Het betreft een mazda 626 sedan 1.8 GLX K6 bouwjaar 1991

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
2K

Antwoorden (1)

Er wordt inderdaad overdruk opgebouwd in je benzinetank. Dit voorkomt dat benzine gaat verdampen en nee, er wordt geen benzine naar de motor geduwd. De leiding naar de benzinepomp/motor is afgesloten als de auto niet op contact staat.
jc54