Is het slim om bij het onderhandelen van een auto, ESP als onderhandelingspunt te gebruiken?

Er zit geen ESP in de auto die ik op 't oog heb. Kan ik zeggen dat ik extra korting wil omdat de restwaarde waarschijnlijk laag zal uitvallen, omdat bijna niemand over 5 á 7 jaar een auto zonder ESP wil? 't Leek mij heel erg slim. Maar ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (3)

Dat is geen goed argument want dan moet je de auto niet kopen.
12 jaar geleden
levensbelang zoiets gewoon doen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen sterk argument.
ESP is net zoals ABS een softwarematige faciliteit en een uitbreiding van ABS.
Net zo min als het hebben van ABS een rol speelt bij de prijs van een gebruikte oudere auto zal dat met ESP het geval zijn.