Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is een lap op de Nürburgring met een normale auto te doen?

Het lijkt mij erg leuk om een rondje te rijden over de Nürburgring met mn eigen auto. Nu heb ik een golf 4 met 140PK, niet echt extreem snel dus. Kan ik dit met deze auto doen of rijden hier alleen sportauto's en trackday auto's rond?

Toegevoegd na 1 minuut:
de Nordschleife dus

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ja dat mag maar zolang je je maar aan de regels houdt, dus links inhalen, verzekering enz. Eén ronde kost euro 24, vier ronden euro 89, en zo gaat het gestaffeld verder. Onbeperkt racen kan op een jaarkaart van euro 1350. Op nuerburgring.de staan de actuele openingstijden.
Alleen wel oppassen met snelle sportwagens die je langs komen scheuren!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je link werkt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke link, de bron werkt wel maar die ''.de moet zelf even intikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nu doet-ie het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook nog even goed kijken hoe het niet moet :p http://www.youtube.com/results?search_query=accident+Nordschleife&aq=f
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je wat filmpjes bekijkt zie je van alles rijden, of het prettig is is een tweede.

Andere antwoorden (2)

Ik ben daar een aantal keer geweest en normaal kan je na 17.00 uur met je eigen auto op de Nordschleife. Ze noemen het de Touristenfahrten. Dit is op het bekende circuit van de computerspelletjes. Dit kost per rit 24 euro.
Je moet wel een aantal regels volgen. Zo mag je alleen links inhalen en snellere auto's de gelegenheid geven om jou voorbij te gaan. Als het goed is ga je op eigen gelegenheid dus heb je niets van verzekeringskosten nodig.
Je kan ook altijd vragen of je met een snellere auto mee mag rijden tijdens de Touristenfahrten. Staat altijd heel leuk speelgoed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat kan, zoals door de anderen ook al gezegd, met de eigen auto.

Toen ik er een paar jaar geleden was, reden er zelfs een paar touringcars met toeristen een rondje :)
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding