Als de overheid auto ongelukken en snelheid aan wil pakken waarom worden de auto's niet op 120 km per uur begrenst?

De meeste snelle bolides zijn begrenst op de 250 km per uur! Eeeehm is dat niet hezelfde als je vriendin heeft dubbel D maar je mag er niet aan zitten!?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Het beste antwoord

Omdat je in het buitenland harder mag.

Omdat je soms iemand wilt inhalen.

Omdat je misschien in noodgevallen (vrouw gaat bevallen) harder wil.

Omdat de overheid al genoeg controle op burgers heeft.

Omdat de meeste mensen dat niet willen.

enz enz
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Dan is inhalen heel moeilijk en als je dan lekker in duitsland gaat rijden is je auto opeens begrenst
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de overheid, en laten we daar blij om zijn, ons zelf ook wat verantwoordelijkheden geeft. Soms is het wel handig als je auto wat harder kan dan 120 km/u en inderdaad bijvoorbeeld in Duitsland zijn er plekken waar je 250 km/u mag rijden, dus is het moeilijk als land specifiek te handhaven.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De begrenzing allen goed voor wagens die meer dan 200 km per uur kunnen en dat gebeurt trouwens bij bmw, mercedes en porsche. Het verminderen van ongelukken is ons aller taak en ook die van de overheid. Het kost de maatschappij (wij) heel veel geld plus heel veel ellende als door een dom ongeluk weer een mens uit het leven wordt gerukt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heeft geen nut want je kunt in een 30km wijk nog steeds 90km te hard rijden. Daarbij komt nog dat je een autofabrikant moet verplichten om alle auto's die die in Nederland wil verkopen moet begrenzen. Geen enkele fabrikant gaat hiermee akkoord dus zal de autobranche in Nederland in elkaar klappen (nog verder dan nu :p ).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De vergelijking met je vriendin slaat nergens op, maar is wel leuk. :-)

Nu zijn veel vrachtwagens begrensd. Daardoor kunnen veel vrachtwagens niet te hard, maar duurt het erg lang voordat ze een andere vrachtwagen die net 1 km/u langzamer rijdt in kunnen halen. Schiet dus niet op en is dit ook veiliger?

Het aantal ongelukken als gevolg van snelheid (op de snelweg) is bovendien een fabeltje; op een lege snelweg bij 120 km/u val ik eerder in slaap dan bij 150 km/u. Wat is nu veiliger?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er zal heel wat weerstand tegen zijn, dus dat is al een reden om het niet te doen. En de overheid vind al dat geld van die bekeuringen wel lekker, dat willen ze niet missen.

Nu mag je best te hard rijden in Nederland, maar het wordt een tolweg. Hoe harder je rijdt, hoe hoger de tol. Dat weet je van te voren, dus alsjeblieft niet zeuren!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
auto's worden alleen begrenst om veiliheidsnorm
vandaar dat personen auto's tot 250 k/u zijn begrenst
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Denk je dat de Nederlandse overheid, (voor 16 miljoen mensen) Het voor elkaar krijgt om buitenlandse autoproducenten hun auto's te laten begrenzen?

Je hebt het trouwens over een begrenzing van 250 km/h, dit is zo bij Duitse auto's. Waarom? Omdat je daar anders niet meer verzekerd bent voor het rijden met de auto. Als nederland hetzelfde wil doen zal geen enkele Duitse fabrikant hier moeite voor doen, van de totale afzet is Nederland misschien 1%?

Andere fabrikanten, uit Amerika en Japan bijvoorbeeld hebben vaak hun auto's niet eens begrensd, als deze al de 250 halen natuurlijk.

En ja, ik ben het eens met de eerder gegeven antwoorden zoals:
30 km/h zone's hoe doe je dat dan?
Inhalen, en noodgevallen?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ha, die Serrie187;

Omdat de maximaal haalbare snelheid geen aanwijsbaar verband houdt met het aantal verkeersdoden. Snelheid als zodanig is sowieso een secundaire factor; de hoogte ervan bepaalt mede de ernst van het ongeluk maar is zelden de enige oorzaak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De meest zinvolle antwoorden zijn hierboven al gegeven. Wat echter ook een optie kan zijn is een waarschuwingssignaal in de vorm van een piepje zodra je boven de 120 km uit komt. Dit wordt buiten Europa in sommige gebieden toegepast in auto's. Hiermee wordt het minder aantrekkelijk om harder dan 120 te rijden omdat je dan de hele tijd dat piepje hoort.

De notoire hardrijder zal er niets om geven, maar de mensen die even 10-30 km te hard rijden waarschijnlijk wel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Stom idee, dat begrenzen, en wat dan als je haast hebt....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een snelle auto kopen heeft dan ook geen zin meer ;)

Daarnaast nog veel belangrijker: soms zul je dankzij omstandigheden harder moeten rijden. Iemand is ziek en moet snel naar het ziekenhuis.. etc.