waarom gaan bij veel auto's de ramen bij de achterzitplaatsen niet helemaal open en voor wel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
11.4K

Het beste antwoord

Omdat de deuren achter meestal een inham hebben ter plaatse van het achterwiel is er in de achterdeur geen ruimte genoeg om het raam geheel naar beneden te draaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige juiste antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je correct antwoord
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Correct. Een andere oplossing is om alleen het voorste deel van de ruit beweegbaar te maken. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe zit het dan met die lange autos?
is dat bij die ook ofnie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de achterste portier van een stretch limo boven een wielbak zit, dan kan ook dat raam niet verder open.
Maar daar zit ook airco in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thx sxiopo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch blijven er altijd mensen van overtuigd dat het voor de kindveiligheid is
maar ik vindt jouw antwoord aannemelijker ; )

Andere antwoorden (2)

Dat is zodat kinderen er niet (makkelijk) uit kunnen klimmen en omdat kinderen meestal achterin zitten kunnen de voorramen wel helemaal open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft niets met kinderen te maken.
Portier boven een wielbak heeft minder ruimte voor een heel raam.
Uit veiligheid voor kinderen