Hoelang kunnen remblokjes van een vw crafter meegaan?

Met de eerste remblokken reed ik 60.000 km. Met de 2e remblokken gaat het indicatielampje branden bij 90.000 km. K vind 30.000 km eigenlijk aan de lage kant.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's

Antwoorden (5)

Óók in remblokjes bestaan kwaliteiten v.w.b. duurzaamheid! Misschien speelt dat hierin....?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de indicatielamp brandt wil dat nog niet met zekerheid zeggen dat de remblokken op zijn. Het kan namelijk ook gebeuren dat een kabeltje van een indicator doorschuurt en dan krijg je hetzelfde signaal. Even (laten) controleren.....
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ dit was het bij mij ook een keer.
Naast de kwaliteit is het ook afhankelijk van rijstijl en soort ritten.

Veel stadsverkeer zal eerdere slijtage geven dan snelweg.
EN je rijstijl doet ook veel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet niet dat je in een Crafter rijd.

Vaak zwaar beladen dus dat helpt ook mee.

Wat ook kan gebeuren is dat de remklauwen vast blijven zitten, zou je kunnen laten controleren.

1 ding is zeker. Nooit maar dan ook nooit bezuinigen om je remmen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle eerder gegeven antwoorden kloppen.

Kwaliteit, rijstijl, soort gebruik (stad/snelweg) belading en vast zittende remklauwen.

Als je niet van rijstijl, soort gebruik, kwaliteit en gewicht bent veranderd sinds de vorige blokken heb je waarschijnlijk kans dat je blokken tegen je schijven aan blijven plakken. Dit houd dus in dat jou remblokken dus ook een beetje slijten als je rijd. Ook kan de sensor deze klacht geven (bedrading of de meet-pen in het remblokje zelf)
Ik zou dit zeker even laten controleren.

Wat ook nog een reden kan zijn (ik weet de leeftijd van de auto niet) is dat de eerste blokken nog asbest hebben bevat, en de vervangende blokken hebben dit niet meer. Een aantal jaar geleden is asbest verboden en een veel gehoorde klacht is dat remblokken wat eerder aan vervanging toe zijn.