is dit standaard stuurgedrag van een smart ?

Hallo,

Onlangs heb ik een nieuwe bedrijfauto ontvangen.
Een smart forfour uit 2016.
Nu is er opzich niks mis met deze auto. Enkel heeft deze auto een stuurgedrag , welke ik nog niet eerder bij elk andere gereden auto uit het a,b of c segment
heb ervaren.
Dit bij zowel nieuwe als oude modellen van verschillende merken.
Is iemand hiermee bekend?
Is het afwijkende stuur gedrag Smart eigen of is er misschien toch iets met het stuurkolom danwel uitlijning van banden o.i.d?

Het gevoel van het stuurgedrag valt het best te omschrijven als.
-Zenuwachtig .
-zoekend bij rechtuit op de snelweg.
(120km/u)
- en het geregelt moeten corrigeren bij rechtuit rijden.

Nogmaals is iemand hiermee bekend?
Is dit smart eigen? Of moet ik het toch in de uitlijnen van de banden o.i.d zoeken?

De auto is iets meer als 6000km oud.

Dank alvast.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Auto's
1.2K

Antwoorden (1)

Hoewel ik niet bekent ben met de smart for-for ben ik wel bekent met de smart for-two die ik al enkele jaren rijd.
Op de snelweg kun je hier last van hebben als het hard waait ivm het gewicht van de auto. Verder herken ik nul van uw klachten. Mijn auto's gaan altijd netjes vooruit en hoef het stuur zelden te corigeren. Let wel, omdat de auto's, ook de for-for, zo licht zijn heb je gewoon wat meer last van de bolling van de weg of van de wind.