Welke auto's zijn geschikt voor lange mensen?

Naar aanleiding van mijn eerdere vraag
( http://www.goeievraag.nl/vraag/golf-plus.23250 ):

Welke andere auto's zijn geschikt voor lange mensen?

Mijn ervaring tot nu toe:
- Skoda Octavia heeft goed zicht naar voren; zeker acceptabel, maar vrij grote dode hoeken doordat de spijlen naast de voorruit aan de bovenkant vrij breed zijn.
- Golf Plus is prima.
- VW Jetta heeft voldoende hoofdruimte, maar dak loopt af richting voorruit, dus te weinig zicht naar boven (borden en stoplichten).
- Passat is beter dan de Jetta, maar minder zicht naar voor-boven dan de Octavia.

Ik ben geen autofreak of autokenner, vandaar dat ik jullie hulp vraag.

Klasse van de auto moet ongeveer overeenkomen met bovengenoemde modellen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij nader inzien: niet de *klasse*, maar het *comfort* moet overeenkomen.

Ik heb rond 1995 twee weken in een ouwe Panda gereden. Been- en hoofdruimte uitstekend, zicht naar buiten ook. Die zou dus zeker in aanmerking komen - als het comfort beter zou zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
4.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de indruk dat je bij VW extra betaalt voor de merknaam. Dat je dus goedkoper uitbent met een andere auto van dezelfde fabrikant (VAG), die even goed is maar minder kost. Of met een andere auto van een andere fabrikant, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
met lange mensen moet je stoel ver naar achteren, hoeveel plaats heb je dan achterin?
ook moet de hoogte goed zijn dat je de hoofd niet voorover hoeft te bukken voor de dak.
je moet ook als je bij de stoplichten komt de lichten goed kunnen zien ook als je moet wachten voor een rode licht, die op groen moet gaan. en heb je nog meer lange mensen, ook daarvoor moet je ruimte hebben, bijv. ben je met 4 lange mensen, dan is de chauffeur op de eerste plaats dus goede zithouding en goede zicht en dus maten van zithouding is dus handig je moet ook makkelijk kunnen remmen en waarvoor wil je hem gebruiken, bijv. boodschappen of vakantie of werk (en wat voor werk)?misschien wel allemaal
dus veiligheid staat op 1 maar als je meer vraagt betaal je wel meestal meer voor, en hoeveel heb je daarvoor over?

Antwoorden (10)

De nieuwe Kangoo
Daihatsu Move
Eend

Toegevoegd na 2 minuten:
En in de zomer natuurlijk een cabrio ;)
Er staat hier een Mazda 121 half-cabrio te koop voor 1300 euro.

Toegevoegd na 11 minuten:
Zie ook:
http://www.langemensenforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=1397

Toegevoegd na 14 minuten:
Lancia Ypsilon (2e plaatje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mazda 6. Ken iemand die hem o.a voor die reden heeft gekocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij deze hummer H2 heb je in ieder geval meer dan genoeg ruimte en als dat nog niet genoeg is de hummer H2 Limo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Renault Espace, doet zeker niet onder in comfort en ik heb nog genoeg ruimte over boven m'n hoofd (jij bent wel iets langer, maar weer niet zoveel dat je het dak zou raken) stoel is overigens nog in hoogte verstelbaar (staat bij ons in hoogste stand) het raam loopt ver door dus stoplichten blijf je zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Renault scenic rij ik zelf (Bij 1.91m) van het zomer op en neer naar Roemenie zonder een centje pijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt gek, maar de Suzuki Wagon R+ is voor lange bestuurders verrassend ruim.
Door de hoge instap en de hoge zit kunnen je knieen bijna een hoek van 90 graden maken. Ik ben zelf 1 meter 87 en moet de stoel bijna in de voorste stand zetten om goed bij de pedalen te kunnen. Verder heeft deze auto ook een hoog dak (voldoende hoofdruimte) en daarmee hoge ramen, waardoor je goed zicht hebt.

Achterin zitten is voor lange mensen echter hopeloos bij deze auto en ook de bijrijder zit in een benarde positie door het lage dashboardkastje.

Verder is deze auto ook best wel lelijk en wil je er voor je zestigste niet dood in worden gevonden.
Als je om een of andere reden toch overtuigd bent van deze auto, kan ik je ook doorverwijzen naar het nieuwe model, de Suzuki Splash. Deze ziet er al een stuk frisser uit.

Suzuki heeft deze auto trouwens samen met Opel geproduceerd, dus je kunt net zo goed voor respectievelijk de oude en de nieuwe Opel Agila kiezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een goede vriend die heel erg lang is, en hij rijdt in een Toyota Auris
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volvo 245. Je kunt er zelfs languit in liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mazda 6 serie is speciaal voor lange mensen...
De Toyota Avnesis doet het ook niet slecht..
Mijn zoon van 1.98 rijdt een Seat Leon..
En mijn zwager van 2.02 m rijdt in een Alfa romeo
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Rotaluclac;

Ik ben zelf 1m96 en heb de laatste jaren qua ruimte goede rijervaringen gehad met de BMW Vijf (oud model), Ford Mondeo (huidige en vorige), Ford Focus (idem), Ford C-max en S-max, Ford Ka (oud model) en de Peugeot 106. Blijft toch meestal letterlijk een zaak van passen en meten, want in de toch vrij forse Lexus GS kon ik achter het stuur mijn draai maar met moeite vinden.