Waar kan ik informatie vinden over het zitcomfort van auto's?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Auto's
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
google of je vrienden dat auto's hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk dat daar niet veel over te vinden is. Maar als het om de bestuurderstoel alleen gaat, is het misschien een goed idee, om een goede autostoel los te kopen, en deze in je auto te plaatsen. Die stoel kun je overzetten in de volgende auto die je koopt. Dan ben je niet meer afhankelijk van de autofabriek en kun je elke auto verder aankopen die je wilt.

Antwoorden (3)

Bij o.a. Autoweek vind je informatie over zitcomfort.
http://www.autoweek.nl/cse_results.php?cx=009041784029545757710%3Aioyctvvfdiy&cof=FORID%3A9&q=zitcomfort#975
Hoop dat jouw voertuig er bij zit.

Toegevoegd na 6 minuten:
Maar als je 'de auto' hebt gevonden en het zitcomfort bevalt niet. Geen probleem. Dan is het zitcomfort aan te passen.
http://www.autoaanpassingen.nl/zitcomfort/
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die HannesSlooba;

Informatie over zitcomfort kun je uit ervaringen van anderen halen en uit autobladen en hun websites, maar deze informatie is natuurlijk puur subjectief. De enige betrouwbare maatstaf hierin is zelf het zitcomfort te gaan ervaren; allereerst door in de auto te gaan zitten en vervolgens door er een (liefst flink lange) proefrit mee te gaan maken. Je eigen rug en zitvlak geven immers de beste informatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er een beetje vanaf wat je precies met zitcomfort bedoeld. Een goede zitpositie kan je tegenwoordig wel zelf geregeld krijgen in de moderne wagens. (tegenwoordig regel je ongeveer alles al dan niet elektronisch).
Bedoel je echter met zitcomfort een zachte en comfortabele vering dan wordt het moeilijker. De tendens tegenwoordig blijkt terug naar hard afgeveerde wagens te gaan. Alleen Citroen houdt voet bij stuk en levert op sommige modellen nog de befaamde hydraulische vering. Dat levert een ongeevenaard veercomfort op. Grotere luxemodellen doen het uiteraard ook zelden slecht zolang je er maar geen "sport"versie van koopt. Ik herinner me nog levendig een lange rit in een peperdure Bmw waar bij ongeveer iedere kiezel mijn tandvullingen dreigden los te komen....bleek dat op die auto sportvelgen gemonteerd waren. Met de standaard geleverde wielen was het een stuk beter.
Je kan ook het franse autoblad Autoplus van 11 juli 2011 (nr 1192) raadplegen. Daar vindt je veel nuttige info .
Of op hun website www.autoplus.fr
Wel effe frans leren...